Bjørn Gulden: adidas na drodze do kolejnego udanego roku

2 dni temu

Przychody marki adidas, bez uwzględnienia zmian kursów walut, wzrosły w trzecim kwartale 2025 roku o 12 proc. Sprzedaż netto osiągnęła rekordowe 6,6 mld euro – wynika ze wstępnych danych ogłoszonych przez niemiecki koncern.

To efekt dwucyfrowego wzrostu na wszystkich rynkach, działach produktowych, kategoriach i kanałach sprzedaży.

Rekordowy kwartał

Zysk operacyjny niemieckiego giganta wzrósł w tym okresie o 23 proc. do 736 mln euro, podczas gdy zysk brutto wzrósł o 4 proc. do 3,435 mld euro. Marża operacyjna poprawiła się o 1,8 punktu procentowego do 11,1 proc., a dochód netto osiągnął 485 mln euro.

– 12 proc. wzrost marki adidas, prowadzący do całkowitych przychodów w wysokości 6,63 miliarda euro, to najwyższy wynik, jaki kiedykolwiek osiągnęliśmy jako firma w jednym kwartale. Szczególnie cieszę się, iż nasza działalność w segmencie performance dynamicznie rośnie we wszystkich kategoriach i we wszystkich regionach – komentuje Bjørn Gulden, dyrektor generalny marki.

Podwyższone prognozy

Adidas prognozuje, iż jego zysk operacyjny za rok finansowy 2025 wzrośnie do około 2 mld euro, podczas gdy wcześniej szacowano wzrost na poziomie od 1,7 do 1,8 mld euro. Firma prognozuje również, iż przychody wzrosną o około 9 proc., przy czym marka wcześniej przewidywała wzrost w “wysokim jednocyfrowym zakresie”.

– Środowisko biznesowe jest zmienne, ze wzrostem ceł w USA i dużą niepewnością wśród sprzedawców detalicznych i konsumentów na całym świecie, ale nasze zespoły ciężko pracują, a nasza marka i nasze produkty cieszą się dużym uznaniem konsumentów. Biorąc pod uwagę pozytywny rozwój w trzecim kwartale, podnieśliśmy nasze prognozy dotyczące przychodów i podnieśliśmy naszą całoroczną prognozę EBIT z zakresu od 1,7 miliarda euro do 1,8 miliarda euro do około 2 miliardów euro. Bieżący rok już jest dla nas sukcesem. Marża EBIT powyżej 10 proc. to dowód na siłę naszej marki – podsumował Bjørn Gulden.

Idź do oryginalnego materiału