Polski Standard Płatności (PSP) podsumował tegoroczny Black Weekend z BLIKIEM. Transakcji było o 46% więcej niż przed rokiem.
Black Weekend z BLIKIEM
Dane Polskiego Standardu Płatności, który jest operatorem systemu BLIK, potwierdzają również wnioski z wcześniejszych badań. Mówiły one o tym, iż tegoroczny Black Week będzie w przeważającej większości odbywał się w Internecie. Co ciekawe, w Black Weekend z BLIKIEM rekordowy pod względem transakcji nie okazał się wcale Black Friday. Tego dnia użytkownicy zrealizowali co prawda 7,3 mln transakcji BLIK, jednak wynik ten został pobity w Cyber Monday. Tego dnia transakcji odnotowano 7,4 mln.
Wyniki pozostałych dni również były imponujące. W sobotę zapłacono BLIKIEM blisko 5,9 mln razy, a w niedzielę blisko 5,6 mln. Dla porównania podczas zeszłorocznego Black Friday zrealizowano 3,5 mln transakcji BLIK.
BLIK popularny również stacjonarnie
Choć większość zakupów podczas Black Weekend zrealizowano w sieci, to BLIK towarzyszył kupującym również podczas wizyt w sklepach stacjonarnych. Liczba płatności z kodem oraz płatności zbliżeniowych podczas tradycyjnych zakupów wyniosła w tym czasie 6,5 mln. Rok temu było ich 4 mln.
Black Weekend w sklepach stacjonarnych był także potwierdzeniem rosnącej popularności płatności zbliżeniowych BLIK. W tym okresie stanowiły one prawie połowę wszystkich operacji realizowanych przez system w terminalach płatniczych. Szczegółowe dane dotyczące korzystania z BLIKA podczas tegorocznego Black Weekend są dostępne na jego stronie internetowej.