Jak informuje „Rzeczpospolita”, rozpoczęły się prace, mające umożliwić wdrożenie BLIK-a w fintechu Revolut. To byłby kolejny istotny krok w kierunku międzynarodowej ekspansji rozwiązania.
Revolut
Revolut jest cyfrową aplikacją finansową, która stanowi alternatywę dla tradycyjnej bankowości. Fintech świadczy usługi w zakresie kredytów, płatności, rachunków bieżących oraz rachunków depozytów płatnych na żądanie. Użytkownicy mogą przechowywać środki w ponad 30 walutach. Usługa oferuje dostęp do karty wielowalutowej oraz możliwość handlu kryptowalutami, a także szereg dodatkowych funkcjonalności.
Revolut od 2017 roku oferuje rachunek prowadzony w złotówkach. Obecnie liczba jego użytkowników w Polsce przekracza 3,5 mln. Ich stan na koniec czerwca na całym świecie to 45 mln.
Współpraca owiana tajemnicą
Według informacji „Rzeczpospolitej” jednym z celów obecnej strategii PSP, które jest operatorem systemu BLIK, jest nawiązanie współpracy z firmą Revolut. Obie firmy miały choćby już rozpocząć prace zmierzające do udostępnienia płatności BLIK klientom fintechu. Znajdują się one w tej chwili we wczesnej fazie. Same płatności BLIK miałyby początkowo być możliwe jedynie dla polskich klientów platformy.
Zarówno PSP, jak i Revolut nie odniosły się jeszcze oficjalnie do informacji gazety. Z tego powodu brak nie tylko informacji potwierdzających, ale również tych dotyczących terminu wprowadzenia płatności BLIK na platformie Revolut. Na pewno będzie to jedna z ważniejszych współprac w kontekście dalszej ekspansji BLIK-a.