Spółdzielcza Grupa Bankowa uruchamia pilotaż długo wyczekiwanej usługi BLIK Płacę Później. Funkcjonalność pozwala robić zakupy onlinei płacić za nie choćby do 30 dni później – bez żadnych dodatkowych kosztów.
– BLIK Płacę Później to przełomowa usługa, która daje naszym klientom realną swobodę w zarządzaniu wydatkami. Dzięki niej będą mogli kupować to, czego potrzebują, i decydować o momencie zapłaty – bez ukrytych kosztów czy formalności. To właśnie takie innowacje sprawiają, iż bankowość spółdzielcza staje się jeszcze bardziej dostępna, nowoczesna i dostosowana do rytmu życia współczesnych użytkowników – mówi Błażej Mika, wiceprezes Zarządu SGB-Banku, odpowiedzialny za technologię.
Nową usługę testują już pracownicy banków spółdzielczych, SGB-Banku oraz Polskiego Standardu Płatności. Dzięki temu, SGB chce mieć pewność, iż wszystko działa bez zarzutu, zanim trafi w ręce klientów.
Jak to będzie działać? Wystarczy podczas zakupów online wybrać „BLIK Płacę Później” jako metodę płatności. Usługa już niedługo będzie dostępna dla wszystkich klientów SGB w aplikacji SGB Mobile – zarówno na Androidzie, jak i iOS – i pozwoli elastycznie zarządzać domowym budżetem.
– BLIK Płacę Później to jedna z najszybciej rosnących usług płatności odroczonych, która zdobywa ogromną popularność szczególnie wśród młodych użytkowników (ale nie tylko), ceniących wygodę i elastyczność – mówi Artur Józefowski, dyrektor bankowości mobilnej i internetowej w SGB-Banku. – Wprowadzając ją do naszej aplikacji SGB Mobile, stawiamy mocny krok obok dynamicznie rozwijających się fintechów. Pokazujemy przy tym, iż bankowość spółdzielcza może być równie nowoczesna, innowacyjna i odpowiadająca na realne potrzeby kolejnych pokoleń klientów.
– Uruchomienie usługi BLIK Płacę Później w SGB to istotny krok w rozwoju tej usługi. To właśnie dzięki bankom spółdzielczym docieramy z BLIKIEM jeszcze szerzej, wychodząc poza bańkę wielkich miast. Jestem przekonany, iż klienci banków zrzeszonych w SGB będą chętnie korzystać z możliwości, jakie daje im BLIK Płacę Później. Z miesiąca na miesiąc powiększa się grono aktywnych użytkowników naszych płatności odroczonych. To dla nas jasny sygnał, iż tego typu rozwiązania odpowiadają na realne potrzeby konsumentów i mają ogromny potencjał, by dalej zyskiwać na znaczeniu – mówi Witold Litaszewski, dyrektor Departamentu Finansowania Konsumenckiego w BLIKU.
Pilotaż to istotny krok przed ogólnokrajowym wdrożeniem, a SGB już teraz dołącza do grona liderów bankowości mobilnej. Banki Spółdzielcze SGB jako trzecie w Polsce rozpoczęły uruchamianie usługi BLIK Płacę Później w SGB Mobile w ramach Family & Friends dla klientów, którzy są jednocześnie pracownikami Banków Spółdzielczych.
Usługa wpisuje się w dynamicznie rosnący trend Buy Now, Pay Later, który zdobywa serca użytkowników – już dziś korzystać z niej można w ponad 20 tysiącach sklepów internetowych w całym kraju.
Źródło: SGB-Bank