Blokchain zmieni AdTech – Jak inteligentne kontrakty zmieniają branżę programmatic?

mobiletrends.pl 11 miesięcy temu

Wykorzystanie technologii blockchain rewolucjonizuje branżę reklamy programatycznej. Nic dziwnego, iż choćby IAB ma grupę roboczą ds. rozproszonego rejestru, która nieustannie bada zastosowania pojawiających się technologii w rozproszonym rejestru i kryptografii oraz sposoby ich zastosowania w rozwiązywaniu problemów reklamowych związanych z łączeniem konsumentów z markami, oraz zarządzaniem prywatnością konsumentów i przejrzystością w łańcuchu dostaw.

Technologia Blockchain jest przyszłością reklam programatycznych i może być wykorzystana do zapewnienia przejrzystości w branży AdTech. Zagłębmy się w szczegóły.

Nieufność w świecie programowania

Głównym problemem reklamy programatycznej jest to, iż wymaga ona wielu technologii, aby zrobić to poprawnie. Reklama cyfrowa to raczej rozdrobniony ekosystem, który obejmuje marki, agencje, firmy zajmujące się danymi i tak dalej. Wraz z wprowadzeniem systemów programistycznych fragmentacja tylko się zwiększyła. Do przeprowadzenia prostej kampanii reklamowej zwykle potrzeba 7-15 dostawców.

Dostawcy mają różne sposoby śledzenia i mierzenia skuteczności kampanii, co wprowadza niespójność i utrudnia zrozumienie marketerom. Decydując o cenach, ma to również duży wpływ na dzisiejszy rynek.

Marketerzy często nie mają dokładnych danych na temat tego, jak dobrze lub źle mogą działać ich kampanie. W wyniku tego, kupujący nie są pewni, kto powinien otrzymywać za co wynagrodzenie, co utrudnia cenny wgląd dla firm.

Jak Blockchain buduje zaufanie

Blockchain to rozproszony rejestr rejestrujący transakcje w sieci komputerowej peer-to-peer. Umożliwia ludziom przesyłanie treści bez scentralizowanego pośrednika. Dzieje się tak, ponieważ wykorzystuje zdecentralizowany konsensus, który jest weryfikowany przez każdy węzeł w sieci. Z tego powodu blockchain buduje zaufanie bez potrzeby korzystania z usług strony trzeciej.

Rys. Przyszłość AdTech z Blockchain

Reklama cyfrowa jest jednym z najważniejszych źródeł przychodów wydawców. Jest to jednak obarczone problemami, ponieważ reklamodawcy często płacą za reklamy, które nigdy nie są wyświetlane ani przeglądane. Smart kontrakt może rozwiązać ten problem, upewniając się, iż nie ma sporów, a transakcja dojdzie do skutku tylko wtedy, gdy obie strony zgodzą się na warunki.

Smart kontrakty można budować w wielu popularnych językach programowania, w tym Java, Python, Go, JavaScript i Scala. W reklamie smart kontrakty mogą rozwiązywać problemy, takie jak oszustwa reklamowe, zapewniając, iż to, co zostało obiecane, zostanie dostarczone i pozbywając się wszystkich pośredników, którzy pobierają działkę od każdej transakcji. Innymi słowy, może całkowicie wyeliminować oszustwa reklamowe, co zapewnia reklamodawcom większy spokój ducha, a jednocześnie pozwala im zaoszczędzić pieniądze

Odtwarzaczy reklamy programistycznej są gotowi na Blockchain

Reklamy programatyczne są wykorzystywane przez agencje, reklamodawców, wydawców i sieci reklamowe do kupowania i sprzedawania zasobów medialnych. Technologia opiera się na danych z wielu źródeł z różnych firm, które są gromadzone w jednym miejscu, aby kupujący mogli podejmować decyzje o tym, gdzie wydać swoje pieniądze.

Rys. Wyróżnieni członkowie AdLedger – konsorcjum non-profit pracujący nad budowaniem zasad i standardów dotyczących zastosowania blockchain i kryptografii w mediach i reklamie.

Odtwarzaczy reklamy programistycznej, zarówno po stronie kupna, jak i sprzedaży cyfrowej przestrzeni reklamowej, są zainteresowani nowymi trendami, jakimi jest w tej chwili Blockchain w AdTech.

Technologia Blockchain może być wykorzystywana w reklamie programatycznej na wiele sposobów:

  • Ubezpieczenie integralności wpisów na etykiecie danych o oglądalności
  • Rejestry oszustw i złośliwego systemu mogą być przechowywane i wykorzystywane do tworzenia niezmiennego i przejrzystego „profilu ryzyka” podczas prowadzenia kampanii reklamowych
  • Systemy zarządzania zgodami mogłyby potencjalnie skorzystać na działaniu na blockchainie, ponieważ integralność sygnału zgody podanego przez użytkownika może być strukturalnie zagwarantowana
  • Wyniki widoczności, oceny bezpieczeństwa marki lub ogólna dokładność kierowania zasobów reklamowych, lub ich pakietów można publicznie udokumentować i przyczynić się do ustanowienia złotego standardu, lub „waluty branżowej” w zakresie jakości wyświetleń
  • Zakładając uzgodniony standard branżowy dotyczący pomiaru wydajności dzięki skalowanego systemu atrybucji, teoretycznie możliwe byłoby utworzenie biblioteki publicznej opartej na blockchain, aby pomóc reklamodawcom gwałtownie zidentyfikować najbardziej obiecujące miejsca docelowe, a tym samym służyć również jako punkt odniesienia dla wydawców.

Przyszłość Ad Tech leży w technologii Blockchain

Blockchain to rewolucyjna technologia, która może zasadniczo zmienić sposób, w jaki prowadzimy biznes. Buduje zaufanie, obniża koszty, stwarza nowe możliwości innowacji i współpracy oraz decentralizuje władzę z dużych instytucji i zwraca ją ludziom.

Technologia Blockchain to przyszłość reklamy programatycznej. Blockchain może być wykorzystany do zapewnienia przejrzystości w branży AdTech. Smart kontrakty to aplikacja blockchain, która umożliwia reklamodawcom i wydawcom zawieranie transakcji w dowolnym momencie. W ten sposób uczestnicy ekosystemu reklamy programatycznej będą wiedzieć, gdzie idą ich pieniądze i jak są wydawane.

Rys. Przyszłość AdTech z Blockchain

Poza hypem

Analitycy Gartnera nie spodziewają się, iż blockchain będzie w pełni operacyjny w marketingu przez kolejne 5-10 lat.

Jednym z powodów, dla których blockchain nie jest gotowy do pełnego wdrożenia w strategiach programistycznych, są problemy z opóźnieniami, które sprawiają, iż kupowanie w czasie rzeczywistym jest prawie niemożliwe. Transakcja blockchain może zająć do 1,5 sekundy, podczas gdy reklama cyfrowa potrzebuje 10 milisekund.

Tak więc, chociaż problem skalowania rozpowszechnionego blockchainu zostanie niedługo rozwiązany, wciąż pozostaje długa droga, zanim wszyscy gracze zajmujący się reklamą cyfrową opracują wykonalną strategię wprowadzania innowacji w swojej firmie. Ważne jest, aby inwestowali w badania, aby określić, w jaki sposób technologia blockchain może gwałtownie i łatwo uzupełnić usługi ich firmy.

Sigma Software oferuje ponad 30 możliwości zatrudnienia w Polsce!

#StandWithUkraine i zostań częścią potężnego międzynarodowego zespołu technologicznego!

Idź do oryginalnego materiału