Bluesky to drugie dziecko Jacka Dorsey’a znanego jako twórcy Twittera. Po sprzedaży swojej firmy Elonowi Muskowi, Twitter podupadł głównie poprzez kontrowersyjne praktyki nowego szefa firmy.
Jack Dorsey nie pozostał długo na emeryturze, chociaż patrząc na sumę, za którą Musk kupił Twittera, Jack mógłby parę lat poleniuchować. Zamiast leniuchowania gwałtownie wziął się do pracy nad nowym serwisem i niedługo później wydał Bluesky. Po uruchomieniu serwis ten stał się jedną z najpopularniejszych alternatyw dla platformy X Elona Muska. Wprawdzie może nie widać tego po liczbie polskich kont, jednak na świecie Bluesky z każdym dniem zyskuje na popularności. Wg niepotwierdzonych informacji serwis posiada w tej chwili około 13 milionów użytkowników na całym świecie.
Bluesky chce wprowadzić subskrypcję premium
Ostatnio firma odsłoniła karty i ogłosiła, w jaki sposób sieć społecznościowa zamierza finansować się w przyszłości. W rundzie inwestycyjnej firma zebrała 15 milionów dolarów, w tym od funduszu venture capital Blockchain Capital. Firma ogłosiła również zamiar dalszego zarabiania pieniędzy dzięki płatnym funkcjom premium.
Najważniejszą rzeczą dla użytkowników sieci społecznościowej jest to, iż Bluesky nie będzie korzystać z żadnych blockchainów ani kryptowalut.
„Nasza wiodąca firma, Blockchain Capital, podziela naszą filozofię, iż technologia powinna służyć użytkownikowi, a nie odwrotnie – używana technologia nigdy nie powinna odbywać się kosztem doświadczenia użytkownika” – informuje Bluesky we własnym wpisie na blogu.
W przyszłości mają zostać wprowadzone funkcje premium dla użytkowników skłonnych zapłacić abonament. Będą one jednak umiarkowane i zaoferują dostęp do opcji personalizacji, takich jak schematy kolorów i ramki awatarów, a także wyższej jakości przesyłane filmy. Jednak osoby z subskrypcją premium nie będą traktowane preferencyjnie: nie będzie niebieskich znaczników wyboru ani lepszej widoczności postów, jak informuje Rose Wang w swoim poście. Bluesky przez cały czas będzie darmowy i na razie będzie działał bez reklam. Rose Wang informuje dalej o Bluesky:
„Bluesky jest prowadzony przez podstawowy zespół 20 osób, moderatorów i personel pomocniczy. Nasze największe koszty to zespół i infrastruktura. Przychody z subskrypcji pomagają nam ulepszać aplikację, rozszerzać ekosystem deweloperów i dają nam czas na zbadanie modeli biznesowych wykraczających poza tradycyjne reklamy”.
Według Bluesky planowana jest również opcja finansowego wsparcia platformy przez użytkowników sieci. Bluesky nie podał jednak żadnych dalszych szczegółów na temat tych planów. Ceny subskrypcji premium również nie zostały jeszcze ogłoszone.
Bluesky można pobrać bezpłatnie z App Store a jeżeli zdecydujesz się przesiąść na tę platformę, nie zapomnij o macpretorians.
Źródło: Bluesky