Disneya Dyrektor generalny Bob Iger przypadkowo ujawnił kluczową część wrażliwych danych handlowych podczas ostatniej rozmowy telefonicznej firmy dotyczącej wyników finansowych: ilu abonentów Disney+ korzysta z poziomu reklam.
Szybko zrozumiał swój błąd i zaraz potem skomentował: „Nie wiem, czy miałem ujawniać te AVOD [Ad-based Video On Demand] liczby”…
Termin ostateczny raporty.
Odpowiadając na pytanie analityka z Wall Street dotyczące perspektyw wzrostu i strategii cenowej Disney+, Iger ujawnił, ilu abonentów Disney+ korzysta z poziomu reklam wyświetlanych w USA (37%) i na całym świecie (30%). Ujawnienie było niezwykłe w branży streamingowej. Na przykład Netflix nigdy nie osiągnął podobnego odsetka […]
Kiedy sesja pytań i odpowiedzi z analitykami przeszła do następnego pytania, a dyrektor finansowy Hugh Johnston udzielał odpowiedzi, w trakcie rozmowy nagle dał się słyszeć głos Igera. „Nie wiem, czy powinienem ujawniać te numery AVOD” – powiedział, zanim Johnston mówił dalej.
Iger był także wyjątkowo szczery w kwestii bardziej ogólnej strategii cenowej firmy. W ubiegłym roku zauważyliśmy, iż koszt abonamentu Disney+ wzrosła dramatycznie od pierwszego uruchomienia usługi.
W grudniu ubiegłego roku Disney podniósł cenę standardowego poziomu Disney+ z 7,99 USD do 11,99 USD, wprowadzając jednocześnie zastępczy poziom 7,99 USD oznaczony jako Disney+ Basic, który wyświetla reklamy.
Od tego momentu sytuacja się pogorszyła, wraz ze wzrostem do pierwszych 13,99 USD i następnie 15,99 USD miesięcznie od zeszłego miesiąca, co oznacza, iż cena podwoiła się od premiery.
Iger ujawnił, iż duże podwyżki w przypadku poziomu standardowego miały częściowo celowo skłonić ludzi do przejścia na subskrypcje z reklamami, ponieważ stały się one bardziej opłacalne dla giganta rozrywki.
„Nie chodzi tylko o podniesienie cen” – powiedział. „Chodzi o przeniesienie konsumentów na wspieraną przez reklamodawców stronę platformy streamingowej […] Ceny, które niedawno wprowadziliśmy, czyli podwyższone ceny, w rzeczywistości miały na celu skierowanie większej liczby osób w stronę AVOD, ponieważ wiemy, iż ARPU [average revenue per user] – a zainteresowanie reklamodawców streamingiem – wzrosło”.
AppleTV+ nie oferuje (jeszcze?) poziomu z reklamami i odnotowuje wzrost cen o podobnej proporcji, w tej chwili wynoszący 9,99 USD miesięcznie.
Zdjęcie autorstwa Thibaulta Penina NA Usuń rozpryski
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.