Booksy udostępniło metodę płatności Tap to Pay

1 dzień temu

Booksy, największy na świecie marketplace w branży beauty & wellness, wprowadza przełomowe rozwiązanie płatnicze dla przedsiębiorców – Tap to Pay. Dzięki niemu biznesy z subskrypcją Booksy mogą przyjmować płatności zbliżeniowe telefonem, bez konieczności posiadania terminala.

Wystarczy, iż klient zbliży kartę płatniczą lub telefon do telefona usługodawcy – płatność jest realizowana w ułamkach sekundy. Rozwiązanie daje łatwy dostęp do nowoczesnych form rozliczeń dla mikro i małych przedsiębiorców – również poza salonem czy gabinetem, świadczących usługi z dojazdem do klienta.

Booksy jest pierwszą firmą w sektorze beauty & wellness i jedną z pierwszych na polskim rynku, które udostępniły Tap to Pay swoim klientom. W tym samym czasie Booksy zaoferowało Tap to Pay we Francji i Wielkiej Brytanii, a niedługo udostępni metodę płatności także w Hiszpanii i Irlandii. Tap to Pay jest już natomiast popularne w Stanach Zjednoczonych, gdzie Booksy oferuje je od ponad roku.

– Rzadko zdarza się, żeby nowy produkt płatniczy budził tak pozytywne emocje po obu stronach transakcji. To jest ten rodzaj magii produktu, który już raz uzyskaliśmy, ułatwiając proces rezerwacji oraz zarządzania kalendarzem u naszych usługodawców. Klienci nie dowierzają, iż to zadziała, przedsiębiorcy doceniają fakt, iż mogą pozbyć się dodatkowego urządzenia i wygodnie przyjmować płatności telefonem, który już stał się dla nich podstawowym narzędziem pracy z aplikacją Booksy. Mamy doskonałe doświadczenia z tym produktem ze Stanów, gdzie korzysta z niego ponad 20% biznesów subskrybujących Booksy oraz setki tysięcy klientów. Teraz chcemy to powtórzyć w Europie – komentuje Piotr Posadzy, Head of Product (Financial Services) w Booksy.

Badania przeprowadzone przez Booksy pokazują, iż Polacy oczekują od branży beauty & wellness większej dostępności nowoczesnych metod płatności. Aż 77% osób korzystających z usług w tym sektorze deklaruje, iż najchętniej płaci bezgotówkowo, a tylko 18% najczęściej wybiera gotówkę jako preferowaną metodę rozliczenia. Płatności zbliżeniowe (kartą lub dzięki telefonu) są najczęściej wybieranymi formami płacenia, cenionymi za szybkość (60%), bezpieczeństwo (57%) i łatwość obsługi (55%). 43% respondentów uważa, iż branża beauty & wellness pozostaje w tyle za innymi sektorami pod względem nowoczesności rozwiązań płatniczych, a to odczucie szczególnie wyraźne jest wśród młodszych klientów. Aż 63% badanych chętnie skorzystałoby z innowacyjnych form płatności, gdyby były one szerzej dostępne.

Wprowadzenie Tap to Pay w aplikacji Booksy Biz to odpowiedź na oczekiwania klientów i kolejny krok w stronę ułatwienia codziennego prowadzenia biznesu oraz rozwoju płatności mobilnych w Polsce i Europie. Z punktu widzenia właścicieli biznesu eliminuje koszty związane z zakupem dodatkowego sprzętu i przyspiesza proces przyjmowania płatności, co jest szczególnie korzystne dla mobilnych usługodawców, takich jak fryzjerzy, kosmetyczki czy masażyści. Dzięki Tap to Pay każdy usługodawca, który ma telefon, może przyjmować płatności zbliżeniowe bez żadnych barier i obsłużyć całą ścieżkę klienta w jednej aplikacji, oferując swoim klientom zintegrowane doświadczenie – od rezerwacji usługi aż po płatność mobilną. Transakcje realizowane dzięki Tap to Pay są szyfrowane, co zapewnia bezpieczeństwo zarówno dla usługodawcy, jak i klienta. Dane kart nie są przechowywane na urządzeniu.

– Tap to Pay to najbardziej innowacyjne płatności. Telefon w sekundę zamienia się w terminal, który zawsze możemy mieć przy sobie. Z Tap to Pay oszczędzam czas i pieniądze, bo nie ponoszę opłat za samo posiadanie terminala. Każdy właściciel salonu, który chce prowadzić nowoczesny biznes, powinien to mieć. Gotówka wychodzi z obiegu, młode pokolenia chcą płacić nowocześnie i musimy być na to przygotowani – komentuje Piotr Adaszkiewicz, fryzjer oraz założyciel CutCut Hair Gravity & CutCut Academy i użytkownik aplikacji Booksy Biz.

Tap to Pay korzysta z technologii NFC (Near Field Communication), wbudowanej w większości telefonów. Funkcja jest zintegrowana z aplikacją Booksy Biz i dostępna dla jej użytkowników niemal od ręki.

Źródło: Booksy

Idź do oryginalnego materiału