BoomBit chce w jak największym stopniu dywersyfikować źródła przychodów

6 godzin temu

Warszawa, 28.04.2025 (ISBnews) – BoomBit chce w jak największym stopniu dywersyfikować źródła przychodów o nowe platformy, nowe gatunki gier, czy aplikacje mobilne, poinformował powiedział dyrektor finansowy spółki Marek Pertkiewicz. Spółka planuje zaoferowanie autorskich narzędzi Business Intelligence pod odrębną marką w modelu SaaS.

“Od strony przychodowej chcemy w jak największym stopniu dywersyfikować nasze źródła przychodów, zarówno jeżeli chodzi o różnego rodzaju nowe platformy, na których zamierzamy być bardziej obecni w tym roku (Steam, konsole), nowe nowe gatunki gier, których wcześniej nie robiliśmy, czyli puzzle, ale też aplikacje na urządzenia mobilne. No i usługi, które mamy nadzieję w tym roku – zwłaszcza o ile uruchomimy model SaaS – też pozwolą nam na generowanie dodatkowych przychodów. Po stronie kosztowej wdrażamy oszczędności głównie w obszarze kosztów wynagrodzeń” – powiedział Pertkiewicz podczas wideokonferencji.

Dodał, iż porównując styczeń ubr. z grudniem 2024, spółka zaoszczędziła ok. 700 tys. zł kosztów osobowych w skali miesiąca.

“Teraz jeszcze w drugim i w trzecim kwartale będą widoczne efekty kolejnych redukcji, które mieliśmy na przeprowadzone w końcówce roku 2024 i teraz na początku na początku tego roku. Z tego tytułu jeszcze kolejne między 250 a 300 tys. zł miesięcznie powinniśmy mieć mieć oszczędności. To dwa główne kierunki, na których się skupiamy, żeby przepływy [finansowe] uległy poprawie” – dodał dyrektor finansowy.

Prezes BoomBit Marcin Olejarz wskazał ponadto, iż “Hunt Royale” i “Darts Club” to dwa najbardziej dochodowe w tej chwili projekty, ale zwrócił też uwagę na wydane w zeszłym roku tytuły, czyli “Dawn of Ages”, “Downhill Race Leagu”e, “Clash of Destiny”, czy “Off Road Runner”.

“Z wydanych ostatnio większych tytułów to wspomniane już ‘Clash of Destiny’ miała dobry początek, z czego efektem jest czwarte miejsce w samym Q4, ale w kolejnych miesiącach gra zarabiała coraz mniej. Gra ma bardzo dobre metryki, ale nie da się jej skalować ze względu na wysokie koszty pozyskania użytkownika. Dlatego też planujemy wydanie zreskinowanej wersji tej gry bazującej na assetach z gry ‘Big Helmet Heroes’. Testy pokazują nam, iż gra w tym stylu graficznym będzie miała znacznie niższe koszty CPI, czyli pozyskanie użytkownika” – powiedział prezes.

“‘Loot Heroes” – wydana w listopadzie – ma bardzo dobre retencje, ale spółka ma problemy żeby ją zeskalować, wskazał.

“Planowane jest dodanie w kolejnych miesiącach kilku nowych feature’ów, nowe światy, postaci, klany oraz zmiany mediacji reklamowej, które mogą się przełożyć na poprawę wyników w tej grze. ‘Train King’ – wydany w styczniu 2025 roku – tak naprawdę to był globalny soft launch. realizowane są pracę nad rozszerzeniem contentu oraz wprowadzeniem liveops i ofert specjalnych. W maju planujemy duży update tej gry” – dodał Olejarz.

Jeśli chodzi o plany wydawnicze, prezes BoomBit podał, iż spółka pracuje nad nowymi tytułami.

“Będzie to kilka soft launch’ów oraz premier gier mid-core casual, takich jak ‘Hunters Origin’, ‘Big Helmet’, ‘Warriors of Destiny’, ‘Mini Golf’, ‘Among Dead’ ‘Idle Nightclub’. Planujemy też nowe inicjatywy w takich gatunkach, jak gry puzzle czy aplikacje mobilne. Planujemy również premiery na innych platformach dystrybucyjnych, w tym na Steam. Jako pierwsza planowana jest premiera wersji Free to Play gry ‘Dawn of Ages’ i ta premiera będzie dzisiaj, tak więc zobaczymy jak się uda. Premiera będzie również na platformie Epic. Planujemy też wydanie gier na konsole. Pierwszą grą będzie ‘Build a Bridge’ na Xbox. Konsekwentnie chcemy też rozwijać nasze portfolio wydając dużo aktualizacji, nie zapominając o grach Hyper Casual i Hybrid Casual. W naszym dziale publishingu mamy na chwilę obecną kilkadziesiąt tytułów w testach” – wymienił prezes.

W roku 2024 spółka kontynuowała rozwój usług, które wcześniej wykorzystywała wyłącznie na potrzeby wewnętrzne.

“Dotyczy to autorskich narzędzi Business Intelligence, produkcji Playable Ad oraz technologii Cross Promo. Zrealizowaliśmy dotychczas kilkadziesiąt zleceń zewnętrznych i pozyskaliśmy pierwszych klientów na nasze narzędzia BI. Skala tych współprac rośnie, dlatego w tym roku planujemy zaoferowanie tych usług w modelu SaaS pod odrębną marką. Uplifters będzie funkcjonowało jako platforma dla publisherów i self-publisherów, oszczędzająca czas i zwiększająca przychody. Jest to poparte setkami produktów i dużą liczbą wewnętrznych iteracji każdej z usług. Obserwujemy bardzo duże zainteresowanie, o ile chodzi o nasze usługi. Co dokładnie chcemy i możemy zaoferować? UA Intelligence jest to platforma, która pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, o ile chodzi o zarządzanie kampaniami User Acquisition, jak i sprawdzaniem ich wyników i jest to bardzo mocno połączone z naszym systemem BI i z ROI Predictor” – powiedział Olejarz.

W ramach usługi User Acquisition, czyli prowadzenia kampanii dla klientów spółka dostarcza ‘wysokiej jakości’ ruch.

“Jest to usługa skalowania portfolio, oparta budżetem ponad 140 mln USD wydanych na przestrzeni ostatnich ostatnich czterech lat. Crosspromo i Ad Network w naszym przypadku jest to prawie 15% dodatkowego zysku. Jest to m.in. wymiana ruchu z największymi partnerami i promowanie naszych gier […]. Widzimy, iż to jest bardzo efektywne i chcemy rozszerzać tą naszą sieć o nowych partnerów, żebyśmy mogli się wymieniać ruchem” – wskazał prezes.

BoomBit to producent i wydawca gier mobilnych. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play na platformy iOS oraz Android, a także gry na platformę Nintendo Switch. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od maja 2019 r.

(ISBnews)

Idź do oryginalnego materiału