Bottlery wchodzi na polski rynek. Pierwszy sklep marki ruszy w Warszawie

6 dni temu

Sieć butików Bottlery, należąca do MV GROUP Distribution PL, debiutuje na polskim rynku. Nowe sklepy marki specjalizujące się w sprzedaży alkoholi premium pojawią się w Warszawie, Poznaniu i Wrocławiu. Firma zapowiada otwieranie 3–4 lokalizacji rocznie.

MV GROUP Distribution PL, wcześniej znane jako MV Poland, jest częścią MV GROUP, jednej z największych grup biznesowych działających w państwach bałtyckich, posiadającej spółki w Litwie, Polsce, Łotwie i Estonii. MV GROUP Distribution PL działa na polskim rynku od 2005 roku. W portfolio firmy znajduje się ponad 80 marek i zatrudnia ona blisko 80 pracowników.

Na początek Warszawa

Litewska marka Bottlery otworzy swój pierwszy sklep w Polsce 3 czerwca w warszawskim Centrum Handlowym Promenada. W kolejnych tygodniach planowane są otwarcia butików w Poznaniu (Centrum Handlu, Sztuki i Biznesu Stary Browar) oraz we Wrocławiu (Centrum Handlowe Magnolia Park).

Za rozwój sieci w Polsce odpowiada MV GROUP Distribution PL, która od dwóch dekad działa na krajowym rynku i w tym roku świętuje jubileusz 20-lecia. Spółka, należąca do MV GROUP – lidera dystrybucji w krajach bałtyckich, planuje otwieranie 3–4 butików rocznie, dostosowując tempo wzrostu do osiąganych wyników oraz dostępności odpowiednich lokalizacji. Inwestycja w rozbudowę Bottlery pochłonie kilkanaście milionów złotych.

Ścieżka rozwoju

W ostatnich latach sieć Bottlery powiększała swój zasięg na Litwie. Liczba sklepów na tamtejszym rynku urosła do 20, umacniając pozycję marki jako wiodącej sieci specjalistycznych sklepów z alkoholem premium w regionie. Kolejnym krokiem jest ekspansja na rynek polski.

– Drogą do sukcesu na Litwie było połączenie unikalnej oferty produktowej, innowacyjności, oryginalnego konceptu wizualnego butików z profesjonalną obsługą i ciekawymi programami lojalnościowymi. Naszym celem w Polsce będzie zapewnienie konsumentom równie wysokiej jakości. W pierwszej kolejności zawitamy do dużych miast, ale będziemy też uważnie badać potencjał miast średniej wielkości – zapewnia Robert Walewski, Dyrektor Generalny MV GROUP Distribution PL

Ambicją Bottlery jest redefinicja sposobu, w jaki konsumenci dokonują zakupów alkoholi premium. Znakiem rozpoznawczym marki jest starannie wyselekcjonowany asortyment, obejmujący ponad tysiąc produktów – od win ze wszystkich najważniejszych regionów świata, przez mocne alkohole takie jak whisky, gin, rum, wódka, tequila czy koniak, po lekkie gotowe koktajle RTD oraz składniki do samodzielnego przygotowania drinków. W ofercie znajdzie się także interesujący wybór produktów delikatesowych, m.in. oliwki, chrupkie pieczywo, suszona wołowina czy oryginalne warianty chipsów.

Znaczna część asortymentu Bottlery to produkty dostępne wyłącznie w tej sieci – rzadkie edycje i limitowane kolekcje starannie wybrane przez ekspertów marki. Konsumenci mogą liczyć zarówno na propozycje budżetowe na każdą okazją, jak i ekskluzywne trunki z segmentu ultra prestige. W ofercie nie zabraknie także polskich win, wyjątkowych wódek i okowit, które podkreślą lokalny charakter miejsca.

Odpowiedź na oczekiwania klientów

– W Polsce przybywa dojrzałych konsumentów, oczekujących produktów i usług najwyższej jakości. Oferujemy im nie tylko doskonałe alkohole premium, ale też unikatowe doświadczenie zakupowe. Taka synergia zamienia zakupy w inspirującą podróż po świecie wyjątkowych trunków i smaków. Wiedza zdobyta na innych rynkach pozwala nam udoskonalić ofertę tak, aby sprostać oczekiwaniom najbardziej wymagających koneserów, a tym dopiero rozpoczynającym tę przygodę pomóc rozwijać pasję – mówi Robert Walewski

Wejście Bottlery na polski rynek wpisuje się w trend rosnącej sprzedaży alkoholi premium w Polsce. Jak wynika z raportu KPMG “Rynek dóbr luksusowych w Polsce” z grudnia 2024, ten segment wzrósł w 2024 roku o 4,2% w porównaniu z rokiem ubiegłym, a wartość sprzedaży osiągnęła poziom 1,5 mld zł. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty wysokiej jakości, specjalne edycje oraz rzemieślnicze destylaty i zdaniem autorów raportu w kolejnych latach ten trend jeszcze się umocni.

Idź do oryginalnego materiału