Brand24 ogłasza najlepszy rok w swojej historii. Spółka podsumowała 2023 rok

8 miesięcy temu

Rekord nowej sprzedaży zagranicznej, liczba nowych klientów. Wszystkie te wartości sprawiają, iż w Brand24 z pełnym spokojem określają rok 2023 najlepszym w swojej historii.

Brand24 to wrocławska spółka działająca w sektorze monitorowania mediów. Jest właścicielem narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w Internecie. Jego dystrybucja odbywa się w modelu SaaS (ang. Software as a Service) na całym świecie. W swojej branży jest krajowym potentatem i skutecznie rozszerza sprzedaż na rynkach globalnych. Rozwiązanie jest oferowane zarówno małym i średnim przedsiębiorstwom, jak i globalnym markom.

Rok 2023 był dla Brand24 najlepszym w historii. Sprzedaż była na poziomie 27,7 mln zł, co oznacza wzrost 25% r/r. Dzięki temu zastosowanie dźwigni operacyjnej pozwoliło na zwiększenie zysku operacyjnego firmy o 60%, notując wartość 4,5 mln zł. Wskaźnik EBITDA wzrósł w 2023 roku o 46% do 7,7 mln zł. Spółka znacząco poprawiła również przychody z rynków zagranicznych, zwłaszcza z rynków rozliczanych w USD (o prawie 40%), co w tej chwili jest jej głównym obszarem działania.

„Ubiegły rok obfitował w nowe rekordy w historii Brand24. Jednym z nich jest rekord nowej sprzedaży zagranicznej, który pobiliśmy w listopadzie 2023, nie tylko pod względem liczby pozyskanych klientów (335 kont), ale też wielkości przychodu (191 tys. zł), który od nich uzyskaliśmy. Nowe funkcje pozwoliły nam na zmianę miksu klientów na korzyść średnich i dużych przedsiębiorstw, a także mimo wzrostu skali utrzymać wysoką dyscyplinę kosztową” – komentuje Michał Sadowski, prezes Brand24.

Wyniki Brand24

Źródła sukcesów Brand24

Przyczyn rekordowych wyników należy upatrywać w kilku kwestiach. Pierwszą z nich jest rozwój nowych produktów spółki. Jednym z nich jest Insights24, który dzięki wykorzystaniu przez największe światowe marki już osiągnął milionowy przychód. Zespół tworzący to narzędzie wygrywa kolejne kontrakty, co skutecznie zwiększa zasięg jego działania. Wraz z firmą Semrush została stworzona aplikacja Brand Monitoring. Kierowana jest do specjalistów SEO. Ma już 500 klientów, którzy nie są w tej chwili wliczani do portfolia Brand24.

Ważną rolę w osiąganych sukcesach ma również wykorzystanie sztucznej inteligencji. Brand24 nie zamierza zostawać w tyle technologicznej rewolucji. Przeciwnie, jest modelowym przykładem jak wykorzystać narzędzia AI do własnego rozwoju. Sztuczna inteligencja jest wykorzystywana w obsłudze klienta i tworzeniu treści blogowych. Narzędzia AI stały się również naturalnie elementami produktów spółki.

„Wprowadziliśmy też wiele usprawnień dla naszych klientów. Uruchomiliśmy między innymi AI Wnioski – funkcję, która wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych, wyręczając użytkownika i dostarczając mu gotowe wnioski. Pojawiły się też m.in. funkcje AI detekcji anomalii, czy AI analiza tematów” – wyjaśnia Michał Sadowski.

AI podstawą dalszych osiągnięć

To właśnie narzędzia sztucznej inteligencji Brand24 planuje rozwijać najsilniej również i w tym roku. Kluczowym projektem jest AI Asystent Marki. To wirtualny konsultant, który mając dostęp do wszystkich wartości i liczb klienta, odpowie na każde pytanie związane z jego marką. Na tej podstawie będzie mógł tworzyć dla niego wykresy i prezentacje, na które wykaże on zapotrzebowanie. Wersja beta narzędzia trafiła już do pierwszych klientów. Firma w wykorzystaniu AI zamierza działać dwojako. Planuje tworzyć własne rozwiązania tam, gdzie korzystanie z gotowych modeli będzie zbyt kosztowne. Nie zamierza jednak rezygnować i z tej opcji w przypadku jej opłacalności.

Michał Sadowski z optymizmem patrzy również na tegoroczne wyniki. Opiera go na jakości nowych produktów i zainteresowaniu nimi. Wierzy także w ewolucję kontaktu z klientem, którą przyniesie AI i jego narzędzia. Pozytywne są również końcoworoczne wskaźniki.

„Bieżący rok powinien stać pod znakiem dalszych wzrostów, o czym świadczy m.in. wskaźnik ARR (Annual Run Rate) ze wszystkich przychodów abonamentowych na koniec grudnia 2023 r., który wyniósł prawie 31 mln zł. W tym zawiera się sprzedaż działu Insights24 (poszerzone, zindywidualizowane raporty) oraz aplikacji Brand Monitoring, tworzonej we współpracy z firmą Semrush i sprzedawanej na ich platformie. Łącznie wygenerowało to w 2023 r. 1,5 mln zł. Liczymy, iż w 2024 r. udział tych produktów w sprzedaży zauważalnie się zwiększy” – podsumowuje Michał Sadowski.

Źródło grafik: Brand24

Warto przeczytać: Rubrik przed ważnym krokiem. Firma technologiczna szykuje się do wejścia na giełdę

Idź do oryginalnego materiału