Brand24 widzi wciąż wiele przestrzeni do podnoszenia cen, mocno myśli o rozwoju w Azji

2 tygodni temu

Brand24 wciąż widzi wiele przestrzeni do podnoszenia cen, ale ARPU (średni przychód na użytkownika) rośnie także dzięki systematycznemu dostosowywaniu produktu do potrzeb klientów, poinformował prezes Michał Sadowski. Spółka „mocno myśli” o rozwoju biznesu w Azji.

„Jest jeszcze wiele przestrzeni do podnoszenia cen. Ale ARPU rośnie nie tylko z tego powodu – przekształcamy cały czas produkt, żeby dopasować go do potrzeb dużych klientów, którzy mają większe oczekiwania i mogą za nie więcej zapłacić” – powiedział Sadowski podczas wideokonferencji.

Ogólne ARPU na koniec III kwartału wynosiło 185 USD, a na nowych klientach – 227 USD.

Prezes dodał, iż spółka nie organizowała w tym roku promocji na Black Friday.

„Historycznie daje to skok sprzedaży w listopadzie, ale odbija się w postaci bardzo słabego grudnia. Poza tym nasze doświadczenia pokazują, iż klient pozyskany z promocji jest dużo mniej lojalny. Może się okazać, iż w długim terminie będzie to bardziej korzystne z perspektywy retencji i przychodów” – dodał prezes.

W przypadku Insights24 liczy, iż marżowość będzie rosnąć, a koszty będą ograniczane poprzez automatyzację procesów i brak wzrostu zatrudnienia.

„Jest szansa, iż w ciągu 5 lat będzie to bardzo ważnym źródłem przychodów. Rynek jest tu teoretycznie większy niż w przypadku podstawowego monitoringu przez Brand24” – ocenił prezes.

Koszty w 2024 r. wzrosły z uwagi na wzrost organizacji, ale w najbliższej przyszłości nie powinny już się zauważalnie zwiększać, zaznaczył także.

„Pracujemy nad produktem do monitorowania ChatGTP, planujemy też wdrożyć lokalną – portugalską – wersję aplikacji Brand24, bo mamy bardzo obiecującą konwersję na rynkach LATAM. Myślimy też mocno o Azji, z uwagi na skalę. Mamy już sprzedawcę na Indie i jest to dla nas bardzo interesujący rynek, podobnie jak Indonezja, gdzie już teraz mamy relatywnie bardzo dużo klientów” – zakończył Sadowski.

Brand24 jest właścicielem autorskiego narzędzia do ochrony reputacji i monitoringu treści w internecie. Narzędzie sprzedawane globalnie w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Z Brand24 korzystają zarówno duże światowe marki, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w internecie. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w maju 2021 r., przenosząc się z rynku NewConnect.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału