BrandMe CEO, czyli lider biznesu na trudne czasy. Kim jest nowoczesny człowiek sukcesu?

1 rok temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


Umiejętność komunikacji, dbałość o środowisko, autentyczność - to tylko niektóre z cech, które docenia kapituła plebiscytu BrandMe CEO, którego laureatów poznamy już po raz szósty. Miano lidera biznesu jest w obecnych czasach sporym wyróżnieniem, gdyż nie tylko dowodzi umiejętności prowadzenia firmy, ale pokazuje, iż można to robić mimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych czy dynamicznie zmieniającego się otoczenia biznesowego.


Ostatnie miesiące dla firm w Polsce były trudne. Przedsiębiorcy zmagali się z pandemią i jej skutkami, wysoką inflacją, konsekwencjami wojny w Ukrainie. Jednocześnie bardzo gwałtownie rozwija się technologia, zwłaszcza w kontekście sztucznej inteligencji.
Zmieniające się otoczenie biznesowe stawia prowadzących firmy przed wieloma wyzwaniami, nierzadko długo podejmowanymi decyzjami i ryzykami. Dlatego też nagroda dla najlepszych liderów biznesu w ramach szóstej już edycji plebiscytu BrandMe CEO będzie dla nich realnym docenieniem ich pracy.



"Dziś świat potrzebuje prawdziwych liderów"


"Jeśli popatrzymy w przyszłość, na kolejny wiek, uświadomimy sobie, iż przywódcami będą ci, którzy przekażą władzę innym" - mówił Bill Gates, twórca Microsoftu. Dokładnie taką zasadą kierują się liderzy polskiego biznesu, biorąc pod uwagę zarówno potrzeby pracowników, klientów, wpływ postępu technologicznego, jak i zmieniające się środowisko, o które coraz bardziej przedsiębiorstwa dbają, planując swoją działalność. Reklama
W poprzednich edycjach konkursu taką nagrodę zdobywali m.in. Adam Kiciński, Dominika Bettman, Zbigniew Jagiełło, Rafał Brzoska, Ewa Chodakowska. Każdy z nich konsekwentnie prowadzi swoją firmę, budując zarówno kapitał, jak i rozpoznawalność marki na rynku. Jak podkreślało jury plebiscytu, to autentyczność, odwaga, elastyczność w kierowaniu firmą, także w tych najmniej spodziewanych wcześniej warunkach pozwoliło im osiągnąć sukces.
O tym, jak zmieniali się na przestrzeni lat polscy liderzy wiedzą doskonale organizatorzy BrandMe Ceo. Jak podkreśla Beata Mońka, CEO Art of Networking, celem jest promowanie przywództwa na podstawie realnych przykładów, także pokazujących różne style przywódcze
- Dziś świat potrzebuje prawdziwych liderów - często o tym mówimy, ale co to de facto znaczy? (To kwestia tego - red.) jak się nawzajem inspirujemy, oceniamy, jaki dajemy feedback, jak się rozwijamy i wciąż uczymy - jak być lepszymi liderami w coraz to bardziej wymagających i gwałtownie zmieniających się czasach - mówi organizatorka. - Ważne jest, iż BrandMe CEO dziś tworzy cała rzesza ludzi, dla których Brand Me CEO stało się miejscem spotkań, dyskusji, wymiany myśli, dyskutowania o trendach i pokazywani na tym tle konkretnych rozwiązań, ale i stawiania ważnych pytań i szukania na nie odpowiedzi - dodaje.

Nowoczesne zasady prowadzenia firmy


Pandemia, choć mocno odbiła się na budżetach firm, pokazała przedsiębiorcom, iż istotną rolę w procesach biznesowych odgrywa komunikacja i wzajemne odpowiadanie na potrzeby. Dotyczy to zarówno pracowników, jak i dużych partnerów.
- W przywództwie, zarówno kiedyś, jak i w XXI wieku, chodzi o umiejętność zachęcania ludzi do działania, zarażania ich wspólną wizją i zapraszania ich do tej wspólnej podróży. Tej umiejętności można się nauczyć. Nie chodzi zatem o wrodzony talent - podkreślał Joao Bras Jorge, prezes Banku Millennium, laureat BrandMe CEO z 2019 roku.
Obecnie przedsiębiorcy doskonale wiedzą, iż jedną z kluczowych zasad przy prowadzeniu firmy jest dbałość o środowisko.
- Po latach prowadzenia firm, gdy najważniejszy był przychód i EBITDA, mamy wyzwanie i wspólny obowiązek - uratować Ziemię i zadbać o klimat. Zarobek to nie wszystko - podkreślał w 2022 r. Dariusz Grzeszczak, CEO Erbud, nawiązując do konieczności przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu. Co istotne, trend ESG jest wręcz normą w dobrze prosperujących firmach, jednak dzisiejsi liderzy mieli świadomość już lata temu, iż dbałość o środowisko będzie jednym z wyznaczników sukcesu.

"Musicie dokładnie wiedzieć, gdzie chcecie dojść"


Liderzy biznesu zdają sobie sprawę, iż przy jego prowadzeniu nie ma miejsca na fałsz - ten zostanie gwałtownie zauważony także przez pracowników.
- jeżeli chcecie zbudować coś naprawdę wielkiego, musicie dokładnie wiedzieć, gdzie chcecie dojść, całym ciałem i umysłem to poczuć, wiedzieć, iż jeżeli trzeba będzie poświęcić część swojego życia, to i tak będzie warto - zaznaczał jeden z ubiegłorocznych laureatów Paweł Marchewka, CEO Techland.
Z kolei Enrico Bottero, dyrektor generalny Ferrero Polska, gdy odbierał nagrodę zaznaczał, iż wiarygodny lider to ktoś, kto potrafi zjednoczyć całą firmę, ma jasną wizję i potrafi wskazać kierunek rozwoju swoim współpracownikom, nie tylko kadrze menedżerskiej.
Tegorocznych liderów biznesu nagrodzonych w plebiscycie BrandMe CEO poznamy 21 września. Oprócz samej gali rozdania nagród przewidziano panele dyskusyjne, krótkie wykłady i wystąpienia. Swój wykład wygłosi prof. Jerzy Bralczyk, który będzie mówić o tym "Czy współczesny lider może pozwolić sobie na okazanie wrażliwości i empatii? Czy granie "twardziela" jeszcze się opłaca? Jak zbudować kapitał (zaufania) okazując ludzką twarz spod maski zdecydowanego". Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju wygłosi business snap-chat "Gdy zmienność jest jedyną stałą. Jak sprostać wyzwaniom i wykorzystać szanse niestabilnego otoczenia gospodarczego". Nie zabraknie też rozmów o zarządzaniu: "Sukces w zarządzaniu - prawdziwe źródło mistrzostwa" czy wpływie zielonej transformacji i technologii na modele biznesowe: ""Technologia i zielona transformacja a śmierć dotychczasowych modeli zarządzania. Coszepcze do ucha liderom sztuczna inteligencja? Czy i jak wpłynie na realną gospodarkę?".
W kapitule, która zdecydowała o tym, kto w tym roku zostanie laureatem, zasiadali m.in. nagrodzeni z poprzednich edycji, przedstawiciele firm partnerskich oraz mediów, w tym Piotr Witwicki, redaktor naczelny Interii. Rozdanie nagród zaplanowano na czwartek w ramach uroczystej gali, około godziny 20.
W skład kapituły tegorocznego BrandMe CEO wchodzą:
Aleksandra Agatowska, PZU ŻycieBeata Drzazga, BetaMedDariusz Gałęzewski, OsheeOlga Grygier-Siddons, EnnbowDariusz Grzeszczak, ErbudSylwia Hałas-Dej, Akademia Leona KoźmińskiegoPaweł Marchewka, TechlandGrzegorz Mazurek, Akademia Leona KoźmińskiegoBeata Mońka, Art of NetworkingAdam Mokrysz, Grupa MokateEwelina Niewińska, PwCJacek Pawlak, Toyota Central EuropeRadosław Piesiewicz, Polski Komitet OlimpijskiJoanna Przetakiewicz, La ManiaHrvoje Puhalo, Podravka PolskaArtur Rytel, Green HoldingPaweł Zielewski, Forbes PolskaPiotr Zielonka, SGGWPiotr Witwicki, Interia
Idź do oryginalnego materiału