Briju wprowadza dodatkowe opcje płatności w e-sklepie

2 miesięcy temu

Briju i Grupa Comperia.pl rozszerzają współpracę. Wszyscy klienci znanej firmy jubilerskiej mogą teraz zapłacić dzięki Comfino. Fintech dopasuje do kupującego najbardziej opłacalną formę zapłaty: przelew, odroczenie płatności lub raty.

Dotąd rozwiązanie było dostępne w kilkudziesięciu salonach stacjonarnych Briju w całej Polsce, a teraz bramka płatności Comfino jest dostępna również online.

Rozszerzona współpraca

Niespełna pół roku temu polskie firmy ogłosiły pierwszy krok partnerstwa: wprowadzenie płatności Comfino w sklepach stacjonarnych Briju. od dzisiaj kooperacja w finansowaniu zakupów zostaje poszerzona o sklep internetowy www.briju.pl.

Z dotychczasowych transakcji dokonanych poprzez Comfino w sklepach Briju wynika, iż najchętniej kupowanym produktem na raty bądź poprzez płatność odroczoną są pierścionki zaręczynowe. W tej kategorii zakupu najczęściej – co naturalne – dokonują mężczyźni (ponad 80 proc.), płacąc średnio 2 500 złotych.

– Ogłaszanie nowych partnerstw zawsze cieszy. Ale poszerzanie tych istniejących cieszy podwójnie, bo pokazuje, iż proponowane przez nas rozwiązanie po prostu się sprawdza! Ostatnie miesiące poświęciliśmy na przyjrzenie się, jak nasz model dopasowywania najbardziej optymalnej płatności działa w praktyce, co wybierają klienci kupujący biżuterię oraz przy jakich kategoriach produktowych najczęściej rozkładają swoją płatność w czasie. To nieocenione insighty, które wykorzystaliśmy wdrażając teraz naszą bramkę płatności w sektorze e-commerce – wyjaśnia Paweł Szukalski z Grupy Comperia.pl, odpowiedzialny za wdrożenie Comfino w Briju.

Rozwiązanie działa następująco: na etapie płatności za zakup u jubilera, klient pytany jest (czy to przez konsultanta, czy przez zautomatyzowany system w internecie), jak chciałby zapłacić oraz czy jest zainteresowany ratami bądź płatnością odroczoną. jeżeli tak, Comfino dopasowuje taką formę płatności, która najmniej obciąży jego portfel oraz historię kredytową. Wśród opcji zapłaty Comfino dysponuje zarówno przelewami natychmiastowymi (w tym BLIK), jak również rozwiązaniami “kup teraz zapłać później” czy ratami 0 proc.

Miliardowy rynek w ciągu 4 lat

Według najnowszej, 14. edycji raportu KPMG “Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, wartość sprzedaży luksusowej biżuterii i zegarków wyniosła 653 mln zł w 2023 roku. To wyraźne przekroczenie poziomu sprzedaży sprzed wybuchu pandemii. Przewiduje się, iż do 2028 roku rynek ten osiągnie roczną wartość 1,1 mld zł. “W okresie ekonomicznej niepewności na czoło stawki w luksusowej rywalizacji wysuwają się przede wszystkim dobra takie jak biżuteria, która jest jednocześnie uznawana za rodzaj inwestycji” – zauważają autorzy raportu. Potwierdzają to tegoroczne, rekordowe wartości złota, jak również fakt, iż w pierwszym półroczu polski NBP kupił najwięcej tego kruszcu na świecie!

– Według raportu opublikowanego przez Euromonitor, polski rynek jubilerski charakteryzuje się silnym naciskiem na integrację tradycyjnych metod sprzedaży z nowoczesnymi kanałami online, a jego dalszy wzrost jest prognozowany dzięki rosnącej popularności zakupów online oraz wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań, takich jak technologie rozszerzonej rzeczywistości (AR) czy zaawansowane systemy płatności. Cieszymy się, iż jesteśmy na tym polu aktywnym graczem i wyznaczamy najnowocześniejsze standardy obsługi klienta. Elementem tego jest kooperacja i holistczne wdrożenie fintechowego rozwiązania Comfino — mówi Marta Walasińska z BRIJU1920 Limited.

Zaręczyny na raty?

Wg danych Comfino z raportu “Płatności ratalne i odroczone 2023/24”, płatności ratalne są najpopularniejsze właśnie w kategorii produktów “Zdrowie i uroda”, a średnia wartość zakupu przy tej metodzie wynosi niespełna 3,1 tys. zł.

Płatności typu “kup teraz, zapłać później” przeważają w przypadku tańszych produktów i kształtuje się na poziomie 204 zł. W przypadku płatności odroczonych, średnia wartość koszyka jest największa dla produktów z kategorii “Moda”.

Idź do oryginalnego materiału