Budowę Rail Baltica w Estonii podzielono na dwa odcinki. Budimex należy do konsorcjum, które zbuduje fragment od Pärnu–Ikla do granicy z Łotwą. Linia będzie mieć 58,1 km (do 249 km/godz. prędkości pociągów), a powstanie w oparciu o formułę Alliance. Budimex poinformował, iż zgodnie z nią kontrakt będzie zawierać trzy fazy: projektową, budowlaną oraz odpowiedzialności za wady, przy czym, jak napisano, będą one przedmiotem osobnych zleceń.
Do konsorcjum należą także Bouygues Travaux Publics (Francja), KMG Infra OÜ (Estonia; stanowią Grupę Budowlaną) oraz Ingérop Conseil et Ingénierie (Francja) i WSP Finland Oy (Finlandia; Grupa Projektowa). Zamawiającym jest OÜ Rail Baltic Estonia. Udział Budimeksu w grupie, która przeprowadzi wyłącznie roboty budowlane, wynosi 40%. Łączna wartość całego kontraktu wyniesie około 332 mln euro, czyli mniej więcej 1,4 mld zł. Roboty budowlane mają potrwać do końca 2030 r.
Na koniec 2024 r. portfel zamówień Grupy Budimex osiągnął rekordową wartość 17,8 mld zł (51 proc. r/r). Spółka poinformowała, iż estoński kontrakt zwiększy docelowo portfel choćby o 0,5 mld zł, co przy aktualnym poziomie dałoby 18,3 mld zł.
Wygrana w przetargu na budowę estońskiego odcinka Rail Baltica jest rezultatem ogromnego wysiłku, jaki nasz zespół włożył w opracowanie tej oferty, ale też pracy, którą wykonaliśmy jako organizacja, aby przygotować się do realizacji tak strategicznych zleceń w segmencie kolejowym, również na rynku europejskim – powiedział Artur Popko, prezes Budimeksu, dodając: Chcemy być liderem branży budowlanej w Europie Środkowo-Wschodniej i fundament, na którym budujemy tę pozycję, stał się właśnie jeszcze silniejszy.
Pod koniec 2023 r. Budimex znalazł się w konsorcjum firm, które podpisało umowę na budowę Rail Baltica na Litwie.
Przeczytaj takze: Rail Baltica. Rekordowy przetarg w Polsce [MAPA]