Budimex chce rosnąć w sposób zrównoważony, w tempie zbliżonym do ostatnich lat. Celem na ten rok jest m.in. zwiększenie portfela w segmencie kolejowym, poinformowali członkowie zarządu.
„Nasz portfel przez ostatnie lata to była wartość ok. 13 mld zł, dziś to jest 18. Nie jest naszym celem na pewno pozyskiwanie w nieskończoność tego portfela, bo też chcemy rosnąć stopniowo. […] Przez ostatnie lata nasz wzrost to było między 6 a 7% i taki cel chcemy kontynuować cały czas. Prawdopodobnie te najbliższe lata, jak już rozpoczniemy realizację tych kontraktów 'projektuj i buduj’, będzie to wyższy wzrost, ale docelowo nie chcielibyśmy przekraczać dwucyfrowego wzrostu, jeżeli chodzi o taki standard rok do roku” – powiedział prezes Artur Popko podczas konferencji prasowej.
„Mamy wygrane kontrakty w tzw. poczekalni o wartości ponad 8 mld zł [wg prezentacji: 8,3 mld zł]. Naszym celem jest pozyskanie kontraktów generalnie w spółce o wartości 8,5 mld zł [by poczekalnia na koniec 2025 była wyższa]” – dodał.
Portfel zamówień Grupy Budimex wyniósł ok. 17,5 mld zł na koniec marca 2025 r., przy czym wartość kontraktów podpisanych w okresie styczeń-marzec br. przekroczyła 1 mld zł, a po 31 marca podpisane zostały umowy o wartości ponad 84 mln zł, podała spółka.
Wartość kontraktów podpisanych przez Grupę Budimex w 2024 wyniosła 12,52 mld zł w porównaniu do 8,29 mld zł w 2023 r.
„W sektorze kolejowym celem jest zwiększenie backlogu i uważam, iż to się uda do końca tego roku osiągnąć” – poinformował członek zarządu Maciej Olek podczas konferencji.
„Na pewno w segmencie kolejowym odbijemy” – dodał prezes.
Wartość kontraktów kolejowych w portfelu Budimexu wyniosła 3,2 mld zł na koniec marca.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2024 r. miał 9,1 mld zł skonsolidowanych przychodów.
Źródło: ISBnews