Budimex odebrał od producenta i certyfikował nową lokomotywę Dragon 2. To pierwsza tego typu jednostka w zasobach sprzętowych Budimeksu i jedyna lokomotywa tego typu w zasobach firm budowlanych realizujących modernizację i budowę linii kolejowych. Będzie napędzana w 100% zieloną energią.

Lokomotywy E6ACTadnb DRAGON 2 jest dwukabinową sześcioosiową lokomotywą uniwersalną zgodną z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI 2014) przeznaczoną do pracy towarowej o mocy 5MW przystosowanej do zasilaniu z sieci trakcyjnej DC 3kV, poruszającej się z prędkością do 120km/h.
Budimex będzie wykorzystywał lokomotywę do transportu pociągów z materiałami i surowcami niezbędnymi do realizacji inwestycji kolejowych w całej Polsce.
– Głównym atutem Dragona 2 jest bardzo wysoka siła pociągowa, która w połączeniu z dużą masą lokomotywy, efektywnym systemem antypoślizgowym oraz napędem na każdą oś, umożliwia prowadzenie ciężkich składów towarowych – mówi Maciej Olek Członek Zarządu Budimex SA. Każda oś napędzana jest silnikiem asynchronicznym o mocy 842kW każdy. Lokomotywa wyposażona jest w dodatkowy moduł spalinowy. ,,Dual Power” pozwalający na jazdę i zasilanie, gdy dostęp do sieci trakcyjnej jest niemożliwy co zwiększa jej mobilność – dodaje Maciej Olek.
Dwusystemowa i zielona
Pojazd wyposażony jest w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa w tym ETCS poziomu drugiego oraz dwusystemowy radiotelefon pracujący w sieci GSM-R oraz VHF. Budimex podpisał także umowę z PGE Energetyka Kolejowa na dostawę energii do lokomotywy, która jest w 100% zieloną energią. Lokomotywa zadebiutuje podczas obchodów Dni Dziecka na stacji Warszawa Zachodnia 6 czerwca (piątek). Natomiast na początku lipca zaczyna normalną prace przy transporcie towarów.
Inwestycje
Budimex rocznie przeznacza ponad 100 mln zł na rozwój i modernizację sprzętu budowlanego, z czego 80 mln zł inwestuje w pojazdy i maszyny. Zaplecze firmy to ponad 300 jednostek sprzętowych budownictwa drogowego i kolejowego.