Budowa linii kolejowej nr 622 Podłęże – Gdów za 3,18 mld zł – PLK wybierają konsorcjum pod przewodnictwem Budimeksu

18 godzin temu

Polskie Linie Kolejowe uznały za najkorzystniejszą ofertę złożoną przez konsorcjum firm z Budimeksem na czele w przetargu na zaprojektowanie (w zakresie srk) i budowę linii kolejowej nr 622 na odcinku Podłęże R401 – Gdów wraz z łącznicą nr 627 (Podłęże R301 – Podłęże Balachówka). Wartość zwycięskiej propozycji wynosi 3,18 mld zł brutto. Prace mają zostać zrealizowane w ciągu 38 miesięcy od podpisania umowy.

Zwycięskie konsorcjum tworzą 3 podmioty: Budimex SA jako lider z 75-proc. udziałem, Budimex Kolejnictwo SA (5 proc.) oraz brytyjski Ferrovial Construction (UK) Limited (20 proc.).

Wykonawca odpowiedzialny będzie za zaprojektowanie i wykonanie 17,5 km nowej linii kolejowej nr 622 oraz 1,9 km łącznicy nr 627 Podłęże R301 – Podłęże Balachówka. Ponadto przedsięwzięcie obejmuje m.in. budowę tunelu kolejowego, obiektów inżynieryjnych, systemów sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz modernizację fragmentów linii nr 91 i 95. Zamówienie przewiduje 72-miesięczny okres gwarancji i rękojmi.

Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty nie oznacza jeszcze zawarcia kontraktu. jeżeli konkurenci nie wniosą odwołań, możliwe będzie formalne podpisanie umowy.

Autor: Damian Malesza
Fot. Damian Malesza – zdjęcie poglądowe

Zobacz również:

Modernizacja linii kolejowej nr 12 Czachówek – Pilawa za 1,3 mld zł – PLK wybierają konsorcjum z Budimeksem na czele
Budimex rozbuduje stanowisko przeładunku paliw w Porcie Gdynia za 174 mln zł
Idź do oryginalnego materiału