Polskie Linie Kolejowe uznały za najkorzystniejszą ofertę złożoną przez konsorcjum firm z Budimeksem na czele w przetargu na zaprojektowanie (w zakresie srk) i budowę linii kolejowej nr 622 na odcinku Podłęże R401 – Gdów wraz z łącznicą nr 627 (Podłęże R301 – Podłęże Balachówka). Wartość zwycięskiej propozycji wynosi 3,18 mld zł brutto. Prace mają zostać zrealizowane w ciągu 38 miesięcy od podpisania umowy.
Zwycięskie konsorcjum tworzą 3 podmioty: Budimex SA jako lider z 75-proc. udziałem, Budimex Kolejnictwo SA (5 proc.) oraz brytyjski Ferrovial Construction (UK) Limited (20 proc.).
Wykonawca odpowiedzialny będzie za zaprojektowanie i wykonanie 17,5 km nowej linii kolejowej nr 622 oraz 1,9 km łącznicy nr 627 Podłęże R301 – Podłęże Balachówka. Ponadto przedsięwzięcie obejmuje m.in. budowę tunelu kolejowego, obiektów inżynieryjnych, systemów sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej oraz modernizację fragmentów linii nr 91 i 95. Zamówienie przewiduje 72-miesięczny okres gwarancji i rękojmi.
Decyzja o wyborze najkorzystniejszej oferty nie oznacza jeszcze zawarcia kontraktu. jeżeli konkurenci nie wniosą odwołań, możliwe będzie formalne podpisanie umowy.
Autor: Damian Malesza
Fot. Damian Malesza – zdjęcie poglądowe
Zobacz również:

18 godzin temu







