Były dyrektor Nike wzmacnia Sportano

13 godzin temu

Sportano – dynamicznie rozwijający się e-commerce sportowy – ogłasza powołanie Jorisa Van Rooya, byłego dyrektora Nike, do swojej Rady Nadzorczej. Joris wnosi ponad 15 lat globalnego doświadczenia w obszarze retailu sportowego, e-commerce i transformacji cyfrowej. Będzie wspierał zarząd Sportano oraz inwestorów w realizacji nowej fazy strategicznego wzrostu.

Jako członek Rady, Van Rooy będzie doradzał w zakresie długoterminowej strategii, wydajności komercyjnej oraz rozwoju współpracy z największymi globalnymi i gwałtownie rozwijającymi się i zdobywajacymi rynek markami sportowymi. Jego nominacja to najważniejszy krok w realizacji ambicji Sportano – by na nowo zdefiniować sportowe doświadczenia nowego pokolenia w Europie Środkowo-Wschodniej.

Sportano to marka zaprojektowana dla kolejnego pokolenia sportowców – cyfrowa, spersonalizowana, nastawiona na wydajność. Cieszę się, iż mogę wspierać ten projekt i pomóc w realizacji ambitnej wizji: uczynić sport dostępniejszym, intuicyjnym i szytym na miarę potrzeb – mówi Van Rooy.

Doświadczenie w Nike

Van Rooy przez ponad 15 lat pełnił wysokie stanowiska kierownicze w Nike, m.in. zarządzał sprzedażą bezpośrednią w regionach EMEA i Chin oraz rozwijał strategie kanałów dystrybucji i kategorii produktowych na rynkach globalnych.

– Joris wnosi globalne spojrzenie i unikalne doświadczenie branżowe. Jego kariera w Nike i pasja do sportu pomogą nam wynieść ofertę, markę i działania cyfrowe na jeszcze wyższy poziom. Jesteśmy podekscytowani, iż dołącza do naszej misji skalowania Sportano jako jednej z najważniejszych platform sportowych w regionie – mówi Marcin Grzymkowski, założyciel Sportano.

– Z euforią witamy Jorisa w Radzie Nadzorczej. Jego doświadczenie w skalowaniu globalnych marek i napędzaniu wzrostu opartego na technologii doskonale wpisuje się w nasze ambicje wobec Sportano. To mocny sygnał: jesteśmy gotowi przyspieszyć strategiczne działania i jeszcze mocniej zaznaczyć naszą wartość dla partnerów i klientów – komentuje Michał Bartosz, Partner w bValueFund.

Budowanie pozycji w regionie CEE

Sportano konsekwentnie umacnia pozycję lidera w kategorii e-commerce sportowego w regionie CEE. Dzięki dołączeniu Van Rooya, firma potwierdza swoje zaangażowanie w innowacje, autentyczność i efektywność – na rzecz nowej generacji sportowców.

Sportano to sklep sportowy, który działa na dwunastu europejskich rynkach. Spółka Sportano prowadzi sprzedaż artykułów sportowych poprzez własną platformą e-commerce, zewnętrzne platformy marketplace oraz sklep stacjonarny w Warszawie na terenie CH Homepark Targówek. W portfolio spółki znajduje się ponad 1000 marek sportowych do uprawiania ponad 60 dyscyplin sportowych. Założycielem marki jest polski przedsiębiorca i inwestor, Marcin Grzymkowski.

Idź do oryginalnego materiału