Francuska Grupa Carrefour we współpracy z bankiem JP Morgan przygotowuje się do sprzedaży niemal całego portfolio w Polsce. Chodzi o ponad 800 sklepów i kilkadziesiąt centrów handlowych – tak wynika z informacji podanych przez francuski serwis La Lettre.
Władze Carrefoura przyznają, iż przygotowano już komplet poufnych informacji o firmie i jej aktywach, z którymi mogą zapoznać się potencjalni inwestorzy. Ma to im umożliwić przeprowadzenie dokładnej analizy kondycji finansowej, prawnej i operacyjnej przedsiębiorstwa przed podjęciem decyzji o zakupie. Równocześnie Carrefour zaprzecza, iż podjęte zostały już ostateczne decyzje dotyczące sprzedaży polskiego portfolio firmy.
Carrefour pozbywa się sklepów we Włoszech
Pod koniec lipca informowaliśmy, iż wszystkie sklepy należące do sieci Carrefour we Włoszech mają trafić w ręce międzynarodowej Grupy dystrybucyjnej NewPrinces. Transakcja, której wartość wyniesie ok. 1 mld euro, ma zostać zakończona do końca III kwartału bieżącego roku.
Sieć ponad 1000 punktów sprzedaży Carrefour Italia jest zlokalizowana w regionach o wysokiej gęstości zaludnienia (Piemont, Lombardia, Liguria, Emilia-Romania, Lacjum i Toskania) i stanowi strategiczną infra
Polskie portfolio Carrefour
W I półroczu przychody Carrefour w Polsce wyniosły 1,155 mld euro. To spadek o 1,1 proc. w ujęciu like for like i o 1,8 proc. w ujęciu organicznym. Wliczając sprzedaż paliwa obroty wzrosły w tym okresie o 0,6 proc.
Carrefour Polska to omnikanałowa sieć handlowa, pod szyldem której działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci 40 stacji paliw.
Carrefour, jako jeden ze światowych liderów handlu spożywczego, jest silną multiformatową siecią, która posiada ponad 14 000 sklepów w ponad 40 krajach. W 2022 r. Carrefour wygenerował sprzedaż w wysokości 90,8 miliarda euro.