Według opracowania prawie 50 proc. Polaków korzysta z aplikacji lub narzędzi oferujących zwroty gotówki (cashback) podczas zakupów online, z czego 22 proc. robi to regularnie. W ocenie autorów raportu, rosnąca popularność tego rozwiązania wskazuje, iż konsumenci coraz częściej szukają oszczędności, które mogą uzyskać dzięki takim programom. Jednocześnie aż 48 proc. Polaków w ogóle nie korzysta z cashbacku, co zdaniem Santander Consumer Banku oznacza, iż rynek ten przez cały czas ma duży potencjał wzrostu.
Nie tylko cashback
Autorzy raportu wskazują również na inne sposoby poszukiwania oszczędności. Jak ustalili, blisko 40 proc. respondentów deklaruje, iż używa kuponów rabatowych, takich jak Picodi, Alerabat czy Pepper. Przy czym 30 proc. korzysta z nich sporadycznie, a 13 proc. regularnie. Tu podobnie jak w przypadku cashbacku, wciąż jest duża grupa konsumentów (50 proc.), którzy nie sięgają po zniżki tego rodzaju.
– Niepewność gospodarcza, wysoka inflacja, a co za tym idzie coraz wyższe ceny wielu produktów sprawiają, iż Polacy przywiązują ogromną wagę do oszczędności. Szukają ich choćby w przypadku wyboru preferowanej formy płatności za zamówienie – tłumaczy Patryk Perliński z Santander Consumer Banku.
Bank podkreśla jednocześnie, iż obie te formy promocji, cashback i kupony rabatowe, stają się integralną częścią strategii marketingowych firm, które starają się przyciągnąć lojalnych klientów w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku e-commerce.
Badanie pokazało też, iż podczas zakupów online Polacy najczęściej wybierają płatność BLIKIEM (66 proc) oraz szybkie przelewy elektroniczne (43 proc.). Autorzy raportu oceniają, iż konsumenci coraz bardziej doceniają intuicyjne rozwiązania, które znacząco skracają proces płatności i w konsekwencji także proces zakupowy.
Polecamy też:
- UE chce wydłużyć żywotność elektroniki. To oszczędności liczone w miliardach euro
- Coraz większe problemy z odkładaniem oszczędności. Grecy i Polacy na szarym końcu w UE
- Inflacja spada, ale i tak niej tracimy. Policz jak tracą na wartości twoje oszczędności [KALKULATOR]
- Małżeństwo wyszło z mody. Dla naszej gospodarki to zła wiadomość. Trzeba będzie gdzieś przyoszczędzić