Warszawa, 28.11.2025 (ISBnews) – CCC odnotowało 118,2 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. r.obr. 2025 (sierpień-październik 2025 r) wobec 155,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka.
Zysk operacyjny wyniósł 221,2 mln zł wobec 328 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 404,9 mln zł wobec 479 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 975,5 mln zł w III kw. r. obr. 2025 r. wobec 2 770,9 mln zł rok wcześniej. Każda z linii biznesowych zanotowała lepszą r/r sprzedaż – HalfPrice o 24%, w CCC wzrost wyniósł 9%, a w Grupie Modivo 1%.
“Trzeci kwartał miał dla nas niejednolity obraz pod względem wynikowym. Niskie dynamiki sprzedaży zanotowaliśmy we wrześniu, który był wyjątkowo ciepłym miesiącem, a dodatkowo nasiliły się wówczas niepokoje społeczne związane z sytuacją geopolityczną. Z drugiej strony, bardzo dobrze wypadł okres Back To School, kiedy zarówno szyld CCC, jak i HalfPrice generowały dwucyfrowe dynamiki sprzedaży LFL. Najlepszym miesiącem kwartału był z kolei październik, który był lepszy rok do roku pod każdym względem – sprzedaży, marży brutto i rentowności. To dla nas najlepszy dowód na to, iż w obiektywnych warunkach biznesowych model Grupy pokazuje swoją siłę” – powiedział prezes Grupy CCC Dariusz Miłek, cytowany w komunikacie.
“Wyniki tego kwartału, jak i całego roku są poniżej naszych oczekiwań. Przez większość roku prowadziliśmy działalność w wymagającym otoczeniu biznesowym. Dodatkowo, przyspieszyliśmy inwestycje pozwalające nam na realizację długoterminowych celów strategicznych, które były krótkoterminowym obciążeniem dla wyników. Zdecydowanie podtrzymujemy jednak nasze cele strategiczne. Po 2025 roku jesteśmy znacznie lepiej przygotowani do ich realizacji. Niezmiennie wierzymy w nasz model biznesowy i jego skuteczność. O potencjale tego modelu świadczą chociażby ostatnie dni – kiedy w optymalnych warunkach biznesowych sprzedaż LFL Grupy rośnie w mocnym dwucyfrowym tempie, a wszystkie kanały sprzedaży poprawiają poziom marży brutto” – dodał.
III kw. 2025 r. był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika na koniec kwartału wyniosła +21% r/r. Przyspieszenie nastąpiło głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – jej dynamika sięgnęła poziomu 50% r/r. W minionym kwartale łączny przyrost powierzchni sieci własnej i franczyzowej wyniósł 85 tys. m2 (wobec 110 tys. m2 w pierwszym półroczu), z czego blisko połowa otwarć przypadła na ostatni miesiąc – październik. W ostatnim kwartale roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ok. 125 tys. m2 nowej powierzchni handlowej, podano.
“Rok 2025 będzie rekordowy dla Grupy CCC pod względem rozwoju sieci sprzedaży. Zdecydowanie przebijemy nasz pierwotny cel otwarcia 200/250 tys. m2 nowej powierzchni handlowej – na koniec roku będzie to o ok. 320 tys. m2 powierzchni pracującej więcej niż w roku ubiegłym. Tym samym nasze kanały sprzedaży detalicznej urosną o 38% r/r. Rozwijamy się szybciej, niż planowaliśmy, bo mamy dostęp do atrakcyjnych powierzchni handlowych, wynajmowanych na bardzo dobrych warunkach. Tak wysokie tempo rozwoju wiąże się z wyższym poziomem kosztów, które traktujemy jako inwestycję w realizację długoterminowych celów strategicznych. Otwarciu każdego sklepu towarzyszą koszty związane z jego uruchomieniem, m.in. koszt przygotowania sklepu do sprzedaży, koszt personelu i jego szkolenia, koszt przygotowania towaru i jego alokacji. Są to wydatki ponoszone, zanim sklep zacznie generować przychody. W przyszłym roku wszystkie sklepy otwarte w 2025 r. będą już w pełni kontrybuowały do obrotów Grupy” – zapowiedział prezes.
W I-III kw. r.obr. 2025 r. (luty-październik 2025 r.) spółka miała 292,1 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 487,4 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 8 214,1 mln zł w porównaniu z 7 621,4 mln zł rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 1 247,2 mln zł wobec 1 186,4 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2025 r. wyniósł 71 mln zł wobec 43,1 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku; wchodzi w skład indeksu mWIG40. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 9,44 mld zł w roku obrotowym 2023 r. (luty 2023 – styczeń 2024).
(ISBnews)

2 godzin temu





