CDRL miał 11,94 mln zł zysku netto, 10,99 mln zł zysku EBITDA w 2024 roku

1 tydzień temu

CDRL odnotował 11,94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypadającego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2024 roku wobec 3,38 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka.

Wynik za ub.r. uwzględnia działalność kontynuowaną i zaniechaną, w I kw. br. nie raportowano działalności zaniechanej.

Strata operacyjna wyniosła 0,75 mln zł wobec 8,81 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA sięgnął 10,99 mln zł wobec 19,29 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 273,35 mln zł wobec 275,16 mln zł rok wcześniej.

„W okresie sprawozdawczym Grupa osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 273 354 tys. zł. W stosunku do roku 2023 nastąpił nieznaczny spadek o 0,66%. Najistotniejszą wartość w obu prezentowanych okresach stanowiły przychody ze sprzedaży towarów, 98,8% w 2024r. (270 042 tys. zł) i 99,1% (272 651 tys. zł) w 2023r. Jednocześnie wartość sprzedanych towarów w 2024r. wyniosła 129 176 tys. zł, co stanowi wzrost o 4,87% (2023: 123 175 tys. zł). W wyniku tych zmian zysk na sprzedaży obniżył się aż o 4 415 tys. zł. i tym samym marża na sprzedaży spadła z 55,2% do 52,2%” – czytamy w raporcie.

Udział przychodów ze sprzedaży w sklepach stacjonarnych w Polsce i Europie był nieznacznie niższy niż w roku poprzednim wynosząc 68,7% (71,3% w 2023r.), z kolei udział kanału internetowego wzrósł z 24,3% do 27,6%, podano.

„W najbliższym roku spółka będzie przez cały czas koncentrowała swoje działania na zmniejszeniu stanów magazynowych powstałych w ubiegłych latach. Wdrażane są już różnego rodzaju inicjatywy mające na celu rozwój programów lojalnościowych dla klientów, organizowane są eventy w sklepach stacjonarnych, rozszerzana jest oferta asortymentu pozaodzieżowego, a także opracowany został nowy koncept dla nowo otwieranych sklepów. Nadrzędnym celem prowadzonych już i zaplanowanych do realizacji działań jest zapewnienie najwyższej efektywności sprzedaży oraz bycie bardziej dostępnym i otwartym na potrzeby klientów” – napisali w liście do akcjonariuszy prezes Marek Dworczak oraz wiceprezes Tomasz Przybyła.

W ujęciu jednostkowym zysk netto wyniósł 13,49 mln zł w 2024 r. wobec 10,16 mln zł straty rok wcześniej.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo, która jest znana na czterech kontynentach, w tym m.in. w takich krajach, jak Chiny, Brazylia czy Arabia Saudyjska. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w 2014 r. Grupa CDRL jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału