Centra Designer Outlet wpisały działania na rzecz przyrody w swoje DNA. To nie tylko potrzeba wynikająca ze strategii ESG, ale chęć inicjowania codziennych, niewielkich, ale ważnych zmian mających wpływ na najbliższe sąsiedztwo. Tegoroczna ekologiczna i jednocześnie charytatywna akcja „Sadzonka za ubranie” w centrach Designer Outlet z rekordowym wynikiem. Po raz kolejny w wyniku akcji zyskuje środowisko naturalne i sami klienci!
O konieczności, ale i przyjemności płynącej z organizowania działań prośrodowiskowych i pomocowych nie należy już nikogo przekonywać. Klienci doceniają podobne przedsięwzięcia, a najlepiej świadczą o tym ich wyniki! Duża satysfakcja płynie z inicjatywy zorganizowanej w ostatni weekend kwietnia w Designer Outlet Gdańsk, Designer Outlet Sosnowiec i Designer Outlet Warszawa. W trakcie akcji „Sadzonka za ubranie” zebrano rekordowe ponad 6000 kg niechcianych ubrań, które m.in. zamienione zostaną na sprzęt rehabilitacyjny dla wybranych instytucji opiekujących się osobami wymagającymi szczególnej uwagi.
Ponad 6 ton zebranych odpadów tekstylnych
Wiosenna inicjatywa „Sadzonka za ubranie” odbyła się w tych trzech centrach handlowych w ostatni weekend kwietnia. Dzisiaj znamy jej rekordowe wyniki. Akcja była organizowana już po raz kolejny i spotkała się z dużym zainteresowaniem klientów w każdym regionie. Wielu z nich wysprzątało swoje szafy przed nadejściem ciepłych, prawie letnich dni, a efektem tego były zgromadzone kilogramy niepotrzebnej odzieży. Niepotrzebnej, a także tej zniszczonej i mocno zużytej, którą można było przynieść w wyznaczone miejsca zbiórki i… odebrać zielony upominek czyli wybraną sadzonkę – aromatyczne zioła lub ozdobne kwiaty. Pelargonie, begonie, ale także przydatne w kuchni tymianek, mięta czy rozmaryn czekały na wszystkich, którzy zdecydowali się wziąć czynny udział w tegorocznej akcji. Wystarczyło jedynie oddać w jednym z trzech centrów Designer Outlet min. 2 kg tekstyliów i odebrać wybraną roślinę. Udział w akcji brali reprezentanci wszystkich pokoleń klientów, co dodatkowo cieszy i potwierdza, iż tego rodzaju aktywności wokół celów związanych z dbaniem o środowisko naturalne mogą i powinny jednoczyć przedstawicieli wszystkich kategorii wiekowych.
– Ilości zebranych ubrań w każdym z trzech naszych centrów były rekordowo wysokie, oscylowały powyżej 2 tysięcy kilogramów w każdym z nich. Jednak zdecydowanie najbardziej zaktywizowali się mieszkańcy wybrzeża. Designer Outlet Gdańsk zebrał aż 2900 kg! Tegoroczną akcję zakończyliśmy więc mocnym przekroczeniem 6 ton zebranych ubrań we wszystkich trzech lokalizacjach! To liczba o prawie 50% większa w porównaniu do wyników akcji z ubiegłego roku. Mamy więc powód do zadowolenia i satysfakcji. Udział w tego rodzaju akcjach jest związany także z dużym zaufaniem, którym klienci obdarzają organizatorów wierząc, iż zebrane dzięki zbiórce środki zostaną prawidłowo wykorzystane. To dla nas ogromne wyróżnienie, za które dziękujemy – mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager, Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.
Cykliczna proekologiczna akacja
Organizowana we współpracy z wydawnictwem Polska Press oraz Fundacją Eco Textil cykliczna już akcja „Sadzonka za ubranie” ma swój wymiar ekologiczny, ale także ten, chyba jeszcze ważniejszy – społeczny i pomocowy, nakierowany na lokalne środowiska. Dochód z akcji przeznaczony zostanie na zakup sprzętu rehabilitacyjnego, który trafi do instytucji działających na terenie, na którym funkcjonują poszczególne centra handlowe.
Designer Outlet Warszawa działający w Piasecznie wesprze w ten sposób Zespół Szkół Specjalnych w Pęcherach, gdzie zostanie zakupiony stacjonarny rower treningowy dla uczniów. Designer Outlet Gdańsk, przekaże sprzęt do Fundacji Wspierania Rozwoju „Ja Też”, której podopiecznymi są dzieci i dorośli z zaburzeniami rozwoju i funkcjonowania. Designer Outlet Sosnowiec natomiast przekaże wózek inwalidzki dla podopiecznych Caritas Diecezji Sosnowieckiej.
W komentarzach na profilach poszczególnych centrów handlowych można znaleźć dużo głosów poparcia i zadowolenia z tego rodzaju projektów oraz zachęt do powtarzania ich w najbliższym czasie. To kolejne potwierdzenie co do wybranego kierunku aktywizowania klientów centrów handlowych i budowania społeczności wokół wspólnych akcji ekologiczno-pomocowych z celem nakierowanym na dbanie o środowisko, ale i wsparcie lokalnej społeczności.