Centra Designer Outlet wspólnie z klientami podejmują działania na rzecz ochrony środowiska

6 miesięcy temu

Centra Designer Outlet wpisały działania na rzecz przyrody w swoje DNA. To nie tylko potrzeba wynikająca ze strategii ESG, ale chęć inicjowania codziennych, niewielkich, ale ważnych zmian, mających wpływ na najbliższe sąsiedztwo. Centra postawiły na cykliczne, organizowane wspólnie z klientami działania dla ochrony środowiska. Jednym z nich jest wiosenne wydarzenie „Sadzonka za ubranie”, podczas którego zebrano łącznie 2,5 tony niepotrzebnych ubrań.

Akcja „Sadzonka za ubranie” to organizowany we wszystkich trzech polskich centrach Designer Outlet wraz z wydawnictwem Polska Press ekologiczny projekt, który ma na celu zminimalizowanie odpadów tekstylnych wyrzucanych co roku z naszych szaf. Zamiast trafiać na wysypisko i zalegać tam latami, za pośrednictwem Fundacji Eco Textil, z którą współpracują centra, zamienią się w przydatne produkty, np. izolacje budynkowe, czyściwo czy paliwa alternatywne. Także wszystkie ubrania zebrane podczas kwietniowej akcji zostaną ponownie wykorzystane. Klienci dzięki drobnemu gestowi – wystarczyło oddać tylko 2 kg niepotrzebnych ubrań – mieli więc swój realny wkład w ochronę środowiska, a przy okazji otrzymali piękną sadzonkę na balkon czy do ogrodu. Co więcej, ta akcja ma drugi ważniejszy – charytatywny wymiar. Za wszystkie zebrane ubrania Fundacja zakupi i przekaże sprzęt rehabilitacyjny w postaci wózków inwalidzkich i balkoników kroczących dla ośrodków pomocowych w pobliżu każdego z obiektów. W Sosnowcu jest to Hospicjum Świętego Tomasza, w Gdańsku Dzienny Dom Pomocy, a w Piasecznie Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.

2,5 tony niepotrzebnych ubrań oddali klienci 3 centrów Designer Outlet

– Centra Designer Outlet konsekwentnie podejmują działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, w zgodzie ze środowiskiem naturalnym. Związaliśmy się z Fundacją Eco Textil, z którą już kolejny rok prowadzimy zbiórki niepotrzebnej odzieży. Tegoroczna akcja dalece przerosła nasze oczekiwania, klienci oddali łącznie ponad 2,5 tony tekstyliów i dzięki temu wspólnie z Fundacją mogliśmy wspomóc sąsiadujące z nami placówki opiekuńcze. Przekazane w ramach akcji wózki inwalidzkie, czy balkoniki zapewnią lepszą mobilność osobom z niepełnosprawnościami psychomotorycznymi – mówi Agnieszka Kuś, Senior Marketing Manager, ROS Retail Outlet Shopping.

I właśnie ten dodatkowy charytatywny aspekt, jakim jest wsparcie podopiecznych wybranej, lokalnej placówki, jest bardzo istotny dla centrów Designer Outlet. – Oddziaływanie społeczne odgrywa istotną rolę w naszej strategii ESG. Oprócz działań standardowych takich jak np. tworzenie miejsc pracy zgodnych z zasadami sprawiedliwości społecznej, zapewnienie bezpiecznych i komfortowych rozwiązań na terenie obiektu dla osób z różnego rodzaju niepełnosprawnościami, szukaliśmy możliwości połączenia przyjemnego z pożytecznym. Tak narodziła się kooperacja z Eco Textil, gdzie beneficjentami staje się nie tylko okoliczna przyroda, ale przede wszystkim potrzebujący sąsiedzi. W tym roku wraz z Fundacją przekazaliśmy sprzęt rehabilitacyjny do kolejnego ośrodka pomocowego – mówi Katarzyna Czapran, Marketing Manager Designer Outlet Gdańsk, ROS Retail Outlet Shopping.

ESG w centrach handlowych

Centra jednak dbają o środowisko naturalne przez cały rok i sukcesywnie wprowadzają innowacje technologiczne i kreują aktywności z pożytkiem dla przyrody. Tylko w ubiegłym roku Designer Outlet posadziły ponad 10 500 drzew w trzech regionach kraju, zebrały prawie 3000 kilogramów niepotrzebnych ubrań, które trafiły do recyklingu. Ponadto wszystkie 3 obiekty od dawna posiadają energooszczędnie oświetlenie LED w częściach wspólnych oraz w salonach najemców, ekologiczne krany i spłuczki w publicznych toaletach, ekologiczne produkty do czyszczenia budynków oraz do pielęgnacji terenów zielonych, a przede wszystkim działają w oparciu o wymagane certyfikaty czy standardy: BREEAM-In Use, EU EPS, CRO, BDO oraz KOBIZE. To dopiero początek. Wprowadzanie zrównoważonych praktyk z obszaru ESG w centrach handlowych jest projektem wieloletnim, a ograniczać może jedynie wyobraźnia.

– Zrównoważony rozwój to dla branży nie tylko kwestia spełnienia wymagań rynkowych, ale także szansa na poprawę efektywności działania, zwiększenie zaangażowania pracowników oraz zyskanie lojalności klientów. Dlatego tak zabiegamy o szerokie i sprawne wdrażanie programów ESG, aby nie tylko dbać o środowisko i społeczność, ale także budować silną i trwałą markę. Szczególnie jeżeli do tych wysiłków możemy włączyć naszych klientów organizując akcje, które dają taką satysfakcję zarówno nam jak i naszym gościom – dodaje Elżbieta Zygmunt, Marketing Manager Designer Outlet Sosnowiec, ROS Retail Outlet Shopping.

Idź do oryginalnego materiału