Centrum Greenman Poland z nagrodą PRCH Retail Awards

10 godzin temu

Centrum handlowe Nowa Górna w Łodzi, należące do portfolio Greenman Poland, zostało laureatem srebrnej nagrody PRCH Retail Awards. Obiekt nagrodzono w kategorii Przebudowa, Rozbudowa, Modernizacja Roku.

Inwestycja, sfinalizowana i oddana do użytku wiosną 2024 roku, polegała na stworzeniu nowoczesnego, wolnostojącego parku handlowego oraz przekształceniu istniejącego, uprzednio zmodernizowanego centrum handlowego Nowa Górna w spójny kompleks typu convenience, który miał odpowiadać na codzienne potrzeby zakupowe lokalnej społeczności – zwłaszcza rodzin.

W efekcie prowadzonych prac w Łodzi powstała unikalna, komfortowa i kompaktowa przestrzeń zakupowa, łącząca funkcjonalność z wygodą. Nowy park handlowy o powierzchni ponad 2,8 tys. m kw., stanowiący integralną część kompleksu Nowa Górna, został wypełniony czterema markami profootfallowymi – Sinsay, Action, Maxi Zoo i KiK.

Nowoczesny kompleks handlowy

Co ciekawe, inwestycja już w momencie ogłaszania była w 100% skomercjalizowana. Aż 3 z 4 nowych marek zdecydowały się na wdrożenie najnowszych konceptów handlowych, wprowadzanych przez sieci w 2024 roku. Nie był to jednak jedyny sukces!

Kompleks – składający się z retail parku i centrum, mający łącznie 50 sklepów, lokali usługowych i wysp handlowych – gwałtownie zyskał uznanie mieszkańców i stał się ich pierwszym wyborem na codzienne zakupy. Otwarcie nowego parku handlowego już w pierwszym miesiącu działalności przyniosło całemu kompleksowi imponujący, niemal 65-procentowy wzrost footfallu rok do roku.

– Rozbudowa Nowej Górnej znacząco umocniła pozycję obiektu na lokalnym rynku oraz podniosła jego konkurencyjność, przyciągając uwagę zarówno klientów, jak i – co potwierdza nagroda PRCH Retail Awards – całej branży. To przykład wyjątkowo interesującej inwestycji. Zamiast realizować tradycyjną rozbudowę, inwestor zdecydował się na stworzenie parku handlowego i przekształcenie dotychczasowego centrum w kompleks typu convenience, odpowiadając tym samym na najnowsze trendy konsumenckie i rosnące znaczenie zakupów lokalnych – podkreśla Justyna Sobczyńska, Head of Property w Greenman Poland.

– To właśnie takie podejście zwróciło uwagę jury. Otrzymana przez Nową Górną nagroda pokazuje, iż segment convenience odgrywa dziś coraz istotniejszą rolę w rozwoju rynku centrów handlowych. W Polsce dynamicznie rośnie liczba tego typu obiektów, a przykład Nowej Górnej dowodzi, iż choćby centra z wieloletnią historią mogą z powodzeniem umacniać swoją rynkową pozycję dzięki przemyślanej i konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju. Cieszymy się, iż nasza inwestycja została doceniona, zwłaszcza w kategorii biznesowej – dodaje.

Nagrody PRCH Retail Awards

W tym roku o złote i srebrne statuetki PRCH Retail Awards rywalizowało aż 96 projektów zgłoszonych w 26 kategoriach. Nowa Górna to pierwsze centrum z portfolio Greenman Poland, które może poszczycić się zdobyciem jednego z najważniejszych wyróżnień w branży retail.

Idź do oryginalnego materiału