Kolejne wyróżnienie dla Banku Millennium. Tym razem chodzi o certyfikat prostej polszczyzny przyznany za odpowiedzi na reklamacje składane w banku.
Certyfikat prostej polszczyzny
Certyfikat prostej polszczyzny to inicjatywa stworzona przez Pracownię Prostej Polszczyzny przy Uniwersytecie Wrocławskim. Jednostka oprócz działań certyfikacyjnych prowadzi również szkolenia tematyczne i audyty językowe.
Certyfikat prostej polszczyzny jest przyznawany na podstawie analizy ilościowej i jakościowej tekstu. Eksperci otrzymali do oceny losowo wybrane zanonimizowane teksty odpowiedzi reklamacyjnych konkretnych instytucji. Ich zadaniem było ocenienie ich pod kątem prostego języka.
Bank Millennium z certyfikatem
Większość dokumentów Banku Millennium analizowanych przez kapitułę certyfikacyjną uzyskało wysoki współczynnik prostego języka (od 70 do 100%). Osiągnięty wynik zaskutkował przyznaniem odpowiedzi na reklamacje w Banku Millennium certyfikatu prostej polszczyzny.
„Na tę pozytywną ocenę pracuje na co dzień kilkadziesiąt osób Wydziału Relacji z Klientami Banku Millennium. Poza kompetencjami językowymi wykazują się również empatią i zrozumieniem sytuacji naszych klientów. Od początku wdrażania prostego języka w banku wiedzieliśmy, iż te działania przekładają się na satysfakcję z usług. Jest to bardzo istotny obszar w naszej działalności” – mówi Magdalena Suchanek, dyrektorka Departamentu Jakości.
Wyróżnienie jest efektem wieloletnich działań Banku Millennium. Już w 2020 roku podpisał on „Deklarację banków w sprawie standardu prostego języka”. To inicjatywa 21 banków, by tworzyć teksty proste i w pełni zrozumiałe dla odbiorców. Dodatkowo bank stale prowadzi szkolenia dla swoich pracowników, które uczą ich komunikacji w prostym języku,
Równocześnie upraszczana jest forma kluczowych dokumentów dla klientów banku, a także komunikacji z klientami dzięki SMS-ów i powiadomień w aplikacji.