Pasażerowie podróżujący z Pragi do Berlina i z powrotem mogą oczekiwać nowego standardu komfortu i usług. České dráhy wdrożyły najnowsze składy dalekobieżne ComfortJet od konsorcjum producentów składającego się z Siemens Mobility i Škoda Group w dwóch parach pociągów Berliner obsługiwanych codziennie we współpracy z Deutsche Bahn. Na razie České dráhy wprowadziły do eksploatacji cztery składy w przejściowej konfiguracji ośmiu wagonów bez wagonu sterowniczego i wagonu restauracyjnego. České dráhy, Siemens Mobility i Škoda Group zaprezentowały składy ComfortJet europejskiej publiczności podczas międzynarodowych targów kolejowych Innotrans 2024, które odbyły się w Berlinie.
Cieszę się, iż pasażerowie będą mogli zobaczyć nowe zespoły trakcyjne ComfortJet i jest to dość symboliczne, iż po raz pierwszy odbędzie się to w większej liczbie na trasie między stolicami Czech i Niemiec. Republika Czeska i Niemcy zawsze miały bliskie powiązania, kolej była częścią naszej wspólnej historii, a dzięki nadchodzącym liniom kolei dużych prędkości będzie również gwarancją naszej pomyślnej przyszłości. Co więcej, ComfortJet to całkowicie środkowoeuropejski projekt, którego poszczególne części są budowane w Czechach, Niemczech i Austrii. Życzę składom ComfortJet, a zwłaszcza ich pasażerom, wielu szczęśliwych kilometrów i nie mogę się doczekać przejażdżki na pokładzie tych pociągów– mówi Martin Kupka, minister transportu Republiki Czeskiej.
Pociągi ComfortJet stanowią najważniejszy element obecnej oferty Českých dráhy. Są one wyposażone w najnowocześniejsze funkcje i oferują pasażerom niezrównany komfort podróży, niezależnie od tego, czy podróżują w celach biznesowych, czy rekreacyjnych. w tej chwili odbieramy dostawę zespołów trakcyjnych w tymczasowej konfiguracji ośmiu wagonów bez wagonu sterowniczego i wagonu restauracyjnego, które producent powinien zacząć nam dostarczać w ciągu przyszłego roku. Dlatego teraz dodamy wagon restauracyjny o klasycznym designie, aby nasi pasażerowie nie byli pozbawieni doznań kulinarnych na pokładzie naszych pociągów – wskazuje Michal Krapinec, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny České dráhy
Energooszczędne i bezemisyjne podróże pociągiem z prędkością 200 km/h lub wyższą są skutecznym narzędziem łączenia terytoriów w kraju, a także poza jego granicami. Integracja Republiki Czeskiej z europejskim systemem międzynarodowych pociągów dalekobieżnych, służących również do celów transportu krajowego, a w niedalekiej przyszłości choćby z systemem kolei dużych prędkości, jest adekwatnym i ważnym trendem – mówi Roman Kokšal, CEO Siemens Mobility Czech Republic
Od niedzieli 29 września dwa zespoły trakcyjne ComfortJet będą kursować w regularnej konfiguracji na trasach EC 178/175 i EC 176/177 Berliner Praga – Berlin i z powrotem. Wagony ComfortJet zostaną uzupełnione w pociągach wagonami restauracyjnymi WRmz815, które dobrze znają stali pasażerowie podróżujący do Berlina.
Źródło: Siemens Mobility