Koniec roku i zbliżające się święta to czas, gdy nie tylko w sklepach pojawiają się promocje i wyprzedaże. Okazje widać także w Internecie, a to oznacza, iż trzeba uważać na cyberprzestępców, którzy wykorzystują przedświąteczną gorączkę i kuszą niskimi cenami albo rzeczami za darmo. Ofiarą oszustów padła jakiś czas temu mieszkanka Zduńskiej Woli. Kobieta pod koniec listopada zgłosiła się na policję, a funkcjonariusze ostrzegają przed złapaniem się w podobną pułapkę.
REKLAMA
Zobacz wideo Masza Wągrocka po premierze "Matek pingwinów". "Obawialiśmy się, jak środowisko to przyjmie" [materiał wydawcy kobieta.gazeta.pl]
Trafiła na fałszywe ogłoszenie w sieci. Zamiast dostać kota, straciła majątek
Zduńskowolanka w Internecie na jednym z portali sprzedażowych trafiła na ogłoszenie, w którym oddawano kota brytyjskiego za darmo. Sprzedający najpierw zaproponował, by rozmowy dotyczące "oferty" przenieść z portalu na pocztę e-mail, potem z kolei przesłał kobiecie stronę, w której miała wpisać swoje imię, nazwisko i adres. gwałtownie okazało się, iż "za darmo" to tylko pułapka, pojawiły się bowiem kolejne ukryte opłaty, w tym związane z transportem zwierzęcia z Francji do Polski. W efekcie kobieta straciła 10236 zł.
Kota nie otrzymała. Zwrotu pieniędzy również
- relacjonowała aspirant Katarzyna Biniaszczyk z Komenty Powiatowej w Zduńskiej Woli. Nie był to jedyny incydent związany z fałszywym ogłoszeniem.
Polacy uwielbiają koty brytyjskie Fot. Tomasz Pietrzyk / Agencja Wyborcza.pl
Policja ostrzega przed oszustami. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupach w internecie?
Oszuści kuszą nie tylko wyjątkowymi okazjami, by potem wyłudzać dane osobowe lub ujawniać ukryte opłaty. Podsyłają też linki do podszywających się pod prawdziwe portale stron, wyłudzają kody do płatności BLIK albo sprzedają towary, których nikt potem na oczy nie zobaczy. Policjanci ostrzegają, by uważać szczególnie podczas zakupów prezentów dla bliskich.
Uważaj na wyjątkowe okazje oraz bardzo duże promocje na sprzęt i inne artykuły. Za każdym razem sprawdź wiarygodność sprzedawcy, jego poprzednie aukcje oraz opinie kupujących na jego temat
- alarmują. Funkcjonariusze podkreślają też, by nigdy nie rozmawiać ze sprzedającym poza platformą, np. przez SMS albo prywatny komunikator, nie otwierać podsyłanych przez nich linków, nie udostępniać danych do logowania do bankowości elektronicznej i, jeżeli to możliwe, wybierać oferty z tzw. ochroną kupującego, która gwarantuje zwrot pieniędzy w przypadku oszustwa, niedostarczenia towaru lub wysłania rzeczy niezgodnej z opisem. W sytuacji, w której doszło już do przestępstwa, zmień dane logowania (z innego urządzenia), zablokuj karty płatnicze, zgłoś reklamację w banku i powiadom policję. jeżeli masz ochotę, to zagłosuj w naszej sondzie, która znajduje się poniżej.
Dziękujemy za przeczytanie naszego artykułu.
Zachęcamy do zaobserwowania nas w Wiadomościach Google.