Ciężarówek w Niemczech więcej niż parkingów! 165% zapełnienia!

1 dzień temu

Kryzys parkingowy u naszych zachodnich sąsiadów nabiera rozpędu. Liczba ciężarówek w Niemczech nieustannie rośnie, ale miejsc do ich nocnego postoju dramatycznie brakuje. Nowy raport Auto Club Europa (ACE) jasno pokazuje, iż parkingi dla ciężarówek są towarem deficytowym nie tylko wybranych lokalizacjach. To zjawisko ogólnokrajowe, a najbardziej dramatycznie wygląda na wschodzie Niemiec.

Parkingi dla ciężarówek w Niemczech przepełnione

Między 15 kwietnia a 3 czerwca eksperci ACE monitorowali najpopularniejsze parkingi dla ciężarówek w Niemczech – szczególnie te przygraniczne, w pobliżu Polski. Inspekcje odbywały się w dni robocze, zawsze o tej samej godzinie – 20:30. Chodziło o uchwycenie typowego obrazu sytuacji w godzinach szczytu nocnego odpoczynku kierowców.

Podczas kontroli na 31 parkingach naliczono aż 2168 ciężarówek, choć dostępnych miejsc było zaledwie 1412. Niektóre lokalizacje osiągały zatrważające wyniki:

  • Oberlausitz Nord (A4, okolice Bautzen) – 165% przepełnienia,
  • Nöthnitzgrund Nord (A17, okolice Drezna) – 120% przepełnienia,
  • Nöthnitzgrund Süd (A17) – 100% przepełnienia.

Brak wolnych miejsc zmusza kierowców do parkowania na zjazdach, poboczach, a czasem choćby na pasach awaryjnych. To nie tylko utrudnia codzienną pracę zawodowych kierowców, ale również zagraża bezpieczeństwu ruchu drogowego. ACE odnotowało przypadki stwarzające ryzyko dla innych użytkowników drogi aż na 21 z 31 kontrolowanych parkingów.

Rozbudowa miejsc postojowych zbyt wolna

Z danych wynika, iż wzdłuż niemieckich autostrad brakuje ok. 19,5 tys. miejsc parkingowych dla ciężarówek. Tymczasem w ciągu ostatnich 5 lat udało się wybudować tylko 3 tys. nowych stanowisk. jeżeli ta tendencja się utrzyma, problem nie zniknie choćby przez najbliższe trzy dekady – i to tylko pod warunkiem, iż liczba ciężarówek się nie zwiększy.

Nadzieją dla klimatu, ale utrapieniem dla logistyki może okazać się rozbudowa infrastruktury dla elektrycznych ciężarówek. Aby zainstalować 2 punkty ładowania, trzeba często zrezygnować z 3 miejsc parkingowych dla konwencjonalnych pojazdów. ACE alarmuje, iż bez realnej strategii równoważącej potrzeby ekologii i transportu drogowego, problem będzie się tylko z czasem pogłębiać.

Będzie więcej elektrycznych ciężarówek! DACHSER wprowadza do użytku MAN eTGX

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału