Ciężka jesień sieci Intersport. Przychody w dół, straty rosną

8 godzin temu

Spółka Intersport Polska odnotowała spadek przychodów i pogorszenie wyniku operacyjnego w I półroczu 2025/26.

Intersport Polska S.A. opublikowała wyniki finansowe za pierwsze półrocze roku obrotowego 2025/26 (od 1 kwietnia do 30 września 2025 roku). Spółka odnotowała znaczący spadek przychodów oraz pogorszenie wyniku na działalności operacyjnej, co jest efektem trudnej sytuacji makroekonomicznej oraz kontynuowanego procesu optymalizacji powierzchni handlowej.

Intersport na minusie

Łączne przychody ze sprzedaży towarów i usług w analizowanym okresie wyniosły 82 344 tys. zł, co stanowi spadek o 12,4 proc. w porównaniu do 94 036 tys. zł osiągniętych w analogicznym okresie roku 2024. Zarząd Spółki wskazuje, iż na pogorszenie wyników wpłynęła przede wszystkim sytuacja makroekonomiczna w związku z konfliktem na Ukrainie, a także zmniejszenie liczby sklepów stacjonarnych w ramach procesu optymalizacji.

Kluczowe wskaźniki finansowe:

  • Zysk brutto ze sprzedaży obniżył się o 16,4 proc., osiągając poziom 24 568 tys. zł (wobec 29 391 tys. zł w poprzednim okresie).
  • Koszty sprzedaży (obejmujące koszty sieci detalicznej, logistyki i magazynu) uległy obniżeniu z 44 157 tys. zł do 41 244 tys. zł.
  • Koszty ogólnego zarządu wzrosły z 3 835 tys. zł do 5 141 tys. zł.
  • Wynik na działalności operacyjnej (EBIT) był ujemny i wyniósł -24 639 tys. zł, co oznacza spadek o 5 155 tys. zł w stosunku do analogicznego okresu, w którym strata operacyjna wynosiła -19 484 tys. zł.

Wyzwania rynkowe w Polsce

Choć w Polsce odnotowano umiarkowany wzrost PKB, otoczenie makroekonomiczne pozostawało wyzwaniem. Na potencjał rozwojowy negatywnie wpływały słabe inwestycje, ujemny wkład eksportu netto oraz wysokie koszty energii i surowców. Branża handlowa zmagała się z wysoką inflacją, która ograniczała siłę nabywczą konsumentów, a także z pogarszającą się sytuacją na rynku pracy.

Grupa Intersport na świecie

Intersport jest największą na świecie organizacją detaliczną w sprzedaży artykułów sportowych. Grupa Intersport, założona pod koniec lat 60. w Szwajcarii, odnotowała w 2024 roku obroty w wysokości 14,0 mld EUR i prowadzi działalność w 42 krajach, posiadając ponad 5 460 specjalistycznych sklepów sportowych. Intersprt Polska S.A. prowadzi w tej chwili sprzedaż w 29 sklepach zlokalizowanych w wiodących centrach handlowych największych miast Polski.

Idź do oryginalnego materiału