Fiserv Polska i Mastercard wdrożyły usługę Click to Pay w bramkach płatniczych PolCard from Fiserv, tym samym znacznie upraszczając końcowy etap zakupów online.
Dane z badania Gemius „E-commerce w Polsce 2024” pokazują, iż trzy najczęściej wybierane formy płatności za zakupy w internecie to BLIK (68 proc.), szybkie przelewy przez serwis płatności (64 proc.) oraz kartą przy składaniu zamówienia (43 proc.) To dowodzi, iż gdy przychodzi do finalizacji zakupu, konsumenci oczekują szybkiej i płynnej transakcji, która będzie od nich wymagała minimum kroków. Click to Pay upraszcza płatność kartą w internecie i eliminuje konieczność wielokrotnego wpisywania danych kartowych, oferując doświadczenie porównywalne z wygodą portfeli elektronicznych.
Narzędzie zostało zbudowane w oparciu o globalne standardy branży płatniczej (Secure Remote Commerce), a na polskim rynku wdrażane jest we współpracy z wydawcami kart płatniczych, firmami obsługującymi płatności w e-commerce oraz Fundacją Polska Bezgotówkowa. Kluczowym filarem Click to Pay jest bezpieczeństwo. U jego podstaw stoi tokenizacja, która czyni to rozwiązanie najbezpieczniejszym na rynku. Rzeczywiste dane karty są zastępowane unikalnymi ciągami znaków tzw. tokenami. Gwarantuje to ochronę wrażliwych danych karty oraz szczegółów transakcji i sprawia, iż dla potencjalnych cyberprzestępców są niemożliwe do odczytania. Same dane przechowywane są w bezpiecznym środowisku globalnych organizacji kartowych. Ponadto usługa jest zgodna m.in. ze standardem PCI DSS.
Click to Pay pozwala na ujednolicenie i uproszczenie płatności online, zapewniając jednocześnie wysoki poziom bezpieczeństwa.
– Wdrożenie Click to Pay, to strategiczny krok, który odzwierciedla naszą wizję przyszłości płatności – bezpiecznych, szybkich i intuicyjnych. Rozumiemy, iż sukces w e-commerce zależy od ciągłego doskonalenia doświadczeń użytkowników – komentuje Robert Andrukiewicz, członek zarządu w Fiserv Polska, właściciela marki PolCard. – Żyjemy w świecie, w którym niemalże wszystko jest na wyciągnięcie ręki. Dzisiejszy konsument oczekuje, iż proces zakupowy będzie równie efektywny
i bezproblemowy. Nie chodzi już tylko o sam produkt, ale o całe doświadczenie – od momentu przeglądania oferty, przez finalizację zamówienia, aż po dostawę i ewentualny zwrot – dodaje.
– Cieszymy się, iż dostępność Click to Pay w Polsce systematycznie rośnie. Wspólnie z naszymi partnerami dążymy do tego, by zakupy internetowe były tak proste i intuicyjne, jak doskonale znane polskim konsumentom doświadczenie z płatności zbliżeniowych w sklepach stacjonarnych. Zarówno dla nas, jak i konsumentów szczególnie ważne w tym kontekście jest bezpieczeństwo płatności, a dzięki technologii tokenizacji w Click to Pay transakcje są jeszcze szybsze i bezpieczniejsze. To połączenie to idealna odpowiedź na wymagania dzisiejszych konsumentów – mówi Daria Auguścik, VP, dyrektorka ds. rozwoju biznesu e-commerce w polskim oddziale Mastercard Europe.
Z perspektywy przedsiębiorców, usługa Click to Pay ma kilka kluczowych zalet. Płatność tą metodą kosztuje tyle samo, co standardowa płatność kartą, co oznacza brak dodatkowych opłat za korzystanie z tej funkcji. Ponadto, dzięki uproszczonemu procesowi płatności przedsiębiorcy powinni widzieć mniej porzuconych koszyków. W rezultacie, prostszy i bezpieczniejszy proces zakupowy zachęca konsumentów do finalizacji transakcji, co powinno przełożyć się na zwiększenie przychodów dla sprzedawców.
Jak to działa?
Użytkownicy mogą zarejestrować swoje karty przy okazji pierwszej płatności w bramce płatniczej. Po wpisaniu danych karty, wystarczy wybrać opcję „Zapisz swoją kartę”. Taką usługę oferuje kilka bramek płatniczych w Polsce, w tym PolCard from Fiserv.
Po zarejestrowaniu, kolejne płatności mogą odbywać się niemal natychmiast. Na zaufanym urządzeniu, proces zapłaty sprowadza się do jednego kliknięcia, a bramka płatnicza PolCard form Fiserv automatycznie wyświetli ostatnio używaną kartę zarejestrowaną w usłudze, oferując jednocześnie możliwość łatwej zmiany wyboru.
Click to Pay, to nie tylko bardziej płynne doświadczenia zakupowe online, ale też wysoki standard bezpieczeństwa. Sektor płatności w dalszym ciągu będzie rozwijał bezpieczne i zintegrowane rozwiązania, które łączą globalne standardy z lokalnymi potrzebami konsumentów.
Źródło: Polcard from Fiserv