CodeTwo – w pracy głównie… podpisują maile.

1 rok temu

Już ponad 110 000 firm z całego świata korzysta z rozwiązań firmy, która w 2007 roku powstała w Jeleniej Górze. Dziś CodeTwo specjalizuje się w tworzeniu narzędzi do zarządzania podpisami maili, migracji danych oraz tworzenia kopii zapasowych. A CEO po godzinach jest totalnym HRejterem…

Tworzenie stopek do maili nie wydaje się wymagającym zajęciem. Ale jeżeli dotyczy np. 50 000 pracowników globalnej korporacji, sprawa robi się bardziej skomplikowana. CodeTwo przygotowuje rozwiązania dla platform Microsoftu i przenosi podpisywanie wiadomości na zupełnie inny poziom.

Jak się popisać w podpisie?

Dolna część maila jest narzędziem informacyjnym, reklamowym i brandingowym. Dodatkowo niektóre zawarte w niej informacje wynikają z zapisów prawa. A powodów zmian stopki jest naprawdę dużo. Podpis może się różnić w zależności od tego, czy wysyłany mail jest korespondencją wewnętrzną, czy zewnętrzną. Każdy dział w firmie może się posługiwać inną sygnaturą. Czasem pojawia się potrzeba, by konkretny baner reklamowy pojawił się w stopkach kilku tysięcy pracowników. Takimi i innymi zagadnieniami w Jeleniej Górze i Wrocławiu zajmuje się CodeTwo.

System do zarządzania podpisami i notami prawnymi to dla dużych podmiotów niemal konieczność. Administratorzy systemu dostarczanego przez CodeTwo mają możliwość elastycznego zarządzania podpisami, ustawiania reguł, dzielenia pracowników na grupy oraz szybkiego reagowania na nagłe potrzeby. Bez wielokrotnego przypominania konkretnym pracownikom o konieczności zmiany podpisu.

Zespół do spraw dobrych wyników

CodeTwo od 2010 roku jest Partnerem Microsoftu, a niedawno został laureatem nagrody 2020 Microsoft Partner of the Year Customer Experience Award. Firma koncentruje się na doskonaleniu narzędzi dla użytkowników Microsoft 365 oraz Exchange Server. Obsługuje klientów głównie z USA i Kanady, Europy Zachodniej, Australii i Bliskiego Wschodu. Wśród klientów CodeTwo pojawiły się takie podmioty jak: Facebook, Bank of Israel czy rząd stanu Oregon.

Obecnie CodeTwo to ponad 100 specjalistek i specjalistów od programowania, marketingu, projektowania i nie tylko. Zespół odpowiedzialny za wsparcie klienta działa w trybie 24-godzinnym, by odpowiadać na potrzeby użytkowników z wielu stref czasowych. CodeTwo ma klientów w 150 krajach, więc musi myśleć globalnie, także w kontekście rzeczy tak prozaicznych jak codzienna obsługa klientów.

A po godzinach – kariera influencera

Mimo niewątpliwych sukcesów w wąskiej – ale bardzo istotnej – dziedzinie, firma rzadko trafia na czołówki polskich gazet i portali. Może dlatego, iż znakomita większość jej klientów znajduje się zagranicą. U nas w sferze publicznej firma kojarzona jest przede wszystkim dzięki CEO Szymonowi Szczęśniakowi i HRejterom, którzy podbijają YouTube oraz LinkedIn.

Krótkie scenki w wykonaniu HRejterów udanie parodiują korporacyjną rzeczywistość i wykorzystują potencjał humorystyczny, który rodzi się na styku działu HR z działami programistycznymi. Kanał YouTube HRejterów ma już niemal 250 000 subskrybentów i jest prawdziwym fenomenem w branży. Pełni funkcję narzędzia wizerunkowego CodeTwo, ale przy okazji integruje pracowników oraz stanowi hobby prezesa firmy, który z godną podziwu ambicją angażuje się w kolejne zadania aktorskie.

HRejterzy stają się osobną marką, która wykorzystuje swoje zasięgi do prowadzenia działań edukacyjnych w obszarze cyberbezpieczeństwa. Ale nie tylko. Wiosną 2023 roku HRejterzy rozpoczęli walkę ze śmieceniem w górach. „Kto śmieci w górach ten kasztan i pije wodę po ruskich pierogach” – takie hasło widzieli kierowcy udający się do Karpacza. Niestety widniało ono na wielkim przydrożnym billboardzie, który jednak zaśmieca krajobraz. Mimo niewątpliwie szlachetnych pobudek, akcja wywołała ferment w mediach społecznościowych. Kto wie, być może przytoczone wyżej hasło sprawdziłoby się lepiej w… podpisach mailowych, które z taką sprawnością przygotowuje CodeTwo.

MG

Idź do oryginalnego materiału