Coinbase, znana platforma wymiany kryptowalut, zaplanowała uruchomienie trzech reklam o łącznej wartości 15 milionów dolarów. Będą miały one na celu podkreślenie zalet kryptowalut w porównaniu do tradycyjnego systemu finansowego.
Nowa kampania reklamowa Coinbase
Reklamy kibice zobaczą w czasie playoffów NBA na kanałach TNT, ESPN, ESPN2 oraz ABC. Dwie z nich to 30-sekundowe spoty, a jedna to 60-sekundowa reklama. Głównym celem kampanii jest obnażenie skomplikowania tradycyjnych systemów płatności w porównaniu do prostych, szybkich i mniej kosztownych transakcji kryptowalutowych.
W jednej z reklam, używając pizzy jako symbolu tradycyjnych finansów, Coinbase w humorystyczny sposób przedstawia, jak długi i skomplikowany mógłby być proces płatności, gdyby pizza była pieniądzem. Reklama obrazuje jej podróż przez różne etapy autoryzacji i zatwierdzeń. To ma na celu ukazanie, jak nieefektywny jest tradycyjny system bankowy. Narrator stwierdza: „Gdyby pizza działała w ten sposób, nie polubiłbyś pizzy”.
Pizza jako symbol tradycyjnych finansów
Reklama przechodzi przez sceny, które naśladują transakcje kartą kredytową. Różne osoby zabierają kawałki pizzy, co symbolizuje, co dzieje się z pieniędzmi podczas wydawania lub przesyłania. „Zasługujemy na lepszy system, prostszy, łatwiejszy, szybszy. Tak działają kryptowaluty” – puentuje reklamę lektor.
Faryar Shirzad, główny oficer ds. polityki w Coinbase, skomentował „iuzję”, w której żyje dzisiejsze społeczeństwo. Podkreślił, iż mimo iż ludzie myślą, iż korzystając z kart kredytowych, transakcje realizowane są natychmiast, to w rzeczywistości są one tylko częścią skomplikowanej infrastruktury, ukrytej za ogromnym interfejsem.
Reklamowanie się przy NBA — dlaczego takie drogie?
Ekspozycja podczas playoffów NBA generuje ogromne koszty ze względu na ogromną oglądalność tych wydarzeń i związane z tym potencjalne zasięgi. Playoffy NBA, będące jednym z najważniejszych wydarzeń w amerykańskim sporcie, przyciągają miliony widzów. To sprawia, iż każda sekunda reklamowa jest na wagę złota.
W 2023 roku playoffy NBA przyciągnęły średnio 5,47 miliona widzów na mecz na głównych kanałach takich jak ABC, ESPN i TNT, co jest najwyższą średnią oglądalnością od pięciu lat. Reklamy emitowane podczas tych meczów mogą dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów. Sportowe emocje i pozytywne skojarzenia z drużynami są skutecznie wykorzystane w kampaniach. Tym bardziej w rynku krypto, który — podobnie jak koszykówka — również jest szybki i nieprzewidywalny.