Colas Rail Polska zmodernizuje linię kolejową nr 281 między Miłosławiem a Wrześnią – umowa podpisana

7 godzin temu

PKP Polskie Linie Kolejowe SA (PKP PLK) zawarły kontrakt z firmą Colas Rail Polska na modernizację odcinka linii kolejowej nr 281 pomiędzy Miłosławiem a Wrześnią. Inwestycja realizowana w formule „projektuj i buduj”, stanowi część drugiego etapu projektu poprawy bezpieczeństwa i likwidacji zagrożeń eksploatacyjnych na polskiej sieci kolejowej, ujętego w Krajowym Programie Kolejowym (KPK) do 2030 r.

Modernizacja obejmie odcinek linii łączącej Oleśnicę z Chojnicami o długości 6,65 km. Kluczowym założeniem projektu jest zwiększenie prędkości rozkładowej pociągów z obecnych 60 km/h do 120 km/h, co przyczyni się do poprawy efektywności połączenia na tej trasie.

Colas Rail Polska przebuduje dwa tory, wraz z wymianą sieci trakcyjnej i wykonaniem systemu odwodnienia. W ramach inwestycji zostanie również przeprowadzona modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych, co ma przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa w miejscach krzyżowania się ruchu kolejowego z drogowym.

W miejscowości Chwalibogowo powstanie nowy peron. Ponadto wykonawca zajmie się także modernizacją urządzeń sterowania ruchem pociągów i instalacji elektrycznych.

Przed rozpoczęciem robót budowlanych Colas Rail Polska opracuje kompletną dokumentację projektową, która będzie musiała uzyskać wszystkie wymagane opinie, uzgodnienia, dopuszczenia, warunki, decyzje i pozwolenia. Po zakończeniu prac wykonawca przeprowadzi ocenę zgodności podsystemu strukturalnego „Infrastruktura” na każdym etapie realizacji – od projektowania, poprzez budowę, aż po końcowe próby podsystemu.

W przetargu PKP PLK Colas Rail konkurował z aż 16 podmiotami. Złożona w przez wykonawcę oferta o wartości 23 744 542,38 zł brutto okazała się zwycięska. Budżet, jaki polski zarządca infrastruktury kolejowej zaplanował na realizację tego zadania to 32 520 953,43 zł brutto.

Autor: Damian Malesza
Fot. SektorKolejowy

Sprawdź również:

LK281: Wracają bezpośrednie połączenia między Krotoszynem a Koźminem Wlkp.
PKP PLK otrzymały 10 ofert na budowę drugiego toru do Obornik Wielkopolskich
Idź do oryginalnego materiału