Commerzbank zakwalifikował mBank jako jeden z trzech głównych silników wzrostu części komercyjnej i biznesowej swojej grupy, poinformował wiceprezes ds. zarządzania ryzykiem mBanku Marek Lusztyn, odpowiadając na pytanie o możliwość powrotu niemieckiego akcjonariusza do próby zbycia mBanku.
„Nie komentujemy transakcji, które się pojawiają, dotyczących naszych konkurentów. Natomiast jeżeli chodzi o temat związany z potencjalną sprzedażą – ponowną – mBanku przez Commerzbank, to myślę, iż najlepszą rzeczą, którą mogę zrobić, to odesłać państwa do niedawno opublikowanej strategii Grupy Commerzbanku, gdzie mBank jest wskazany jako jeden z trzech głównych silników wzrostu części komercyjnej i biznesowej grupy Commerzbanku. I tak, po raz pierwszy od dawna mocno uwypuklona rola mBanku w grupie Commerzbanku, myślę, iż jest więcej niż wystarczającą odpowiedzią na pytanie na temat tej przyszłości” – powiedział Lusztyn podczas telekonferencji prasowej.
We wrześniu 2019 r. Commerzbank AG, posiadający ok. 69,33% akcji w kapitale zakładowym mBanku, opublikował nową strategię biznesową „Commerzbank 5.0”, zakładającą m.in. sprzedaż akcji polskiej spółki. Natomiast w maju 2020 r. ogłosił, iż postanowił zakończyć proces sprzedaży i zachować posiadany pakiet akcji mBanku.
Wcześniej w tym tygodniu Banco Santander potwierdził, iż prowadzi rozmowy z Erste Group Bank AG w sprawie potencjalnej sprzedaży 49% akcji Santander Bank Polska, ale podkreślił, iż nie ma pewności, iż rozmowy te doprowadzą do osiągnięcia porozumienia. Banco Santander posiada 62,2% akcji Santander BP.
mBank należy do czołówki uniwersalnych banków komercyjnych w Polsce. Strategicznym akcjonariuszem mBanku jest niemiecki Commerzbank. Bank jest notowany na GPW w 1992 r.; wchodzi w skład indeksu WIG20. Aktywa razem banku wyniosły 245,96 mld zł na koniec 2024 r.
Źródło: ISBnews