W grudniu br. polski producent nowoczesnych pojazdów szynowo-drogowych, pociągów sieciowych przeznaczonych do budowy infrastruktury kolejowej, urządzeń i pojazdów specjalistycznych oraz kompleksowych rozwiązań dźwigowych dostarczył nowy dwudrogowy pojazd wraz z urządzeniem do reprofilacji szyn dla Tramwajów Śląskich. W ramach procedury odbiorczej szlifierka z powodzeniem przeszła wszystkie niezbędne testy. Pierwsze efekty działań zrealizowanych przy jej użyciu, można zobaczyć w Katowicach na al. Korfantego.
Innowacyjna maszyna szynowo-drogowa do reprofilacji szyn to zupełnie nowa jakość na polskich torach. Została zaprojektowana w odpowiedzi na aktualne potrzeby transportu szynowego. Pozwala na efektywne i wyjątkowo precyzyjne odnawianie zarówno szyn kolejowych, jak i tramwajowych poprzez usuwanie odkształceń falistych, wad powierzchniowych oraz wypłyceń, dzięki czemu możliwe jest przywrócenie optymalnego profilu szyn. W efekcie wykonanych prac wzrośnie bezpieczeństwo i komfort podróży – zredukowane zostaną drgania oraz poziom hałasu.
„Jesteśmy dumni z tego, iż nasza dwudrogowa maszyna do reprofilacji szyn jest efektem wieloletnich badań i doświadczenia naszego zespołu inżynierów. Dzięki temu produktowi możemy zaoferować naszym Klientom rozwiązanie, które spełnia najwyższe standardy jakości i efektywności” – powiedział Rafał Kuc, prezes Copma Polska.
Dwudrogowy pojazd służący do transportu szlifierki wraz z wyposażeniem, został zabudowany na podwoziu MAN w kabinie brygadowej.
Copma Polska posiada w swoim portfolio realizację kontaktów dla największych krajowych przedsiębiorstw kolejowych m.in. Budimeksu, ZRK DOM, PPMT, PNUIK, ZUE, PKP oraz zagranicznych kontrahentów w Hiszpanii, Turcji, Bułgarii czy Litwy.
Parametry
• Reprofilacja w torze o rozstawie 1435 mm, 1520 mm opcja dodatkowa.
• 14 wrzecion szlifierskich, rozmieszczonych symetrycznie nad dwoma tokami szynowymi po 6 na stronę + po 1 dysku szlifującym rowek szyn na stronę, wyposażony w układ do regulacji nastawy kąta położenia kamieni szlifierskich, indywidualny dla wszystkich sparowanego wrzeciona w maksymalne grupy po dwa wrzeciona szlifujące w trakcie pracy urządzenia w celu prowadzenia faset jednocześnie w zróżnicowanym zakresie obrysu główki szyn.
• Kamienie szlifierskie ,,garnkowe oraz dyskowe”; montaż i wymiana w czasie do 30 min dla całego kompletu.
• Reprofilacja szyn typu 60R2, RI60, 180S, 49E1 oraz 60E1.
• Reprofilacja szyn typu 49E1, 60E1 zakres od +5° do (– 70°).
• Reprofilacja szyn zabudowanych w technologii klasycznej oraz bezpodsypkowej o zintegrowanej nawierzchni drogowo-torowej.
• Wydajność minimalna 0,1 mm/przejazd/ fasetę.
• System odsysania pyłu szlifierskiego wyposażony w instalację gaśniczą w celu zwiększenia bezpieczeństwa pracy.
• Regulowana prędkość pojazdu podczas reprofilacji (minimalny zakres prędkości 1-4 km/h).
• Min. promień łuku poziomego podczas szlifowania R=25m.
• Zakres temperatury pracy -10/+35 [°C].
Warto zapoznać się także z:
- COPMA Polska podczas Międzynarodowych Targów Kolejowych TRAKO 2023
- Copma Polska dostarczy dwudrogowy pojazd ratowniczy do wkolejania wagonów tramwajowych dla GAiT
- Uroczyste przekazanie dwudrogowego pojazdu do montażu i regulacji sieci trakcyjnej dla poznańskiej spółki ZRK-DOM
- Pojazdy dwudrogowe do zadań specjalnych
Autor: Damian Malesza