Creandum zamyka kolejny fundusz. Finansowanie zebrał zaledwie w 12 tygodni

5 miesięcy temu

Siódmy fundusz o wartości 500 mln euro od Creandum pomoże najmłodszym startupom w Europie. Budżet Creandum VII został zebrany w imponującym czasie.

Creandum jest jednym z globalnych funduszy venture capital o uznanej pozycji i marce. Jego biura znajdują się w Sztokholmie, Berlinie, Londynie i San Francisco. W przeszłości do jego najbardziej znanych inwestycji należały wsparcia udzielone Spotify, Klarna i Depop. Jednym z ostatnich zaangażowań był udział w rundzie zalążkowej francuskiego startupu H, który zajmuje się sztuczną inteligencją. Beneficjenci funduszu mają powody do zadowolenia. Według danych Creandum już co szósta z inwestycji staje się w przyszłości jednorożcem.

Warto przeczytać: Fundusze VC szykują się na nowe finansowanie. Program PFR KOFFI będzie wspierać podmioty zainteresowane dojrzałymi spółkami

Creandum VII wesprze europejskie startupy

Teraz zaangażowanie podmiotu po raz kolejny zostanie przekierowane na Europę. Creandum VII to fundusz, którego środki posłużą wsparciu zalążkowych firm i startupów na wczesnym etapie rozwoju. Fundusz z nadsubskrypcją zebrano w czasie 12 tygodni. Jego budżet wynosi 500 mln euro, a wsparcia udzieliło 30 globalnych LP. Ponad połowa z nich to inwestorzy amerykańscy. Należą do nich największe amerykańskie fundusze uniwersyteckie, emerytalne oraz fundacje.

Europa wzbudza zainteresowanie inwestorów

W swoim oświadczeniu fundusz podkreśla, iż tak szybkie zebranie środków to dowód na wzmożone zainteresowanie inwestorów europejskim rynkiem startupów. Z pewnością wpływ na to mają informacje o efektach inwestycji w projekty europejskie.

Blisko jedna trzecia ze wszystkich funduszy zalążkowych to środki przekazywane startupom w Europie. Obecnie znajduje się w niej ponad 500 jednorożców z 25 krajów. Być może wkrótce, dzięki zaangażowaniu Creandum VII, liczba ta jeszcze wzrośnie.

Źródło grafiki: Creandum

Warto przeczytać: „Przyszedł moment, w którym urealniły się wyceny i oczekiwania” – Michał Kramarz, Head of Google for Startups CEE

Idź do oryginalnego materiału