Cruise stracił w tym kwartale 435 milionów dolarów, mimo iż robotyka miała przerwę

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Nawet gdy większość floty pojazdów autonomicznych jest zablokowana, Cruise przez cały czas traci pieniądze. Firma robotaxi będąca spółką zależną należącą w całości do General Motors straciła w trzecim kwartale 2024 roku 435 mln dolarów, GM poinformował o tym dziś rano. To poprawa w porównaniu z 791 milionami dolarów utraconymi w trzecim kwartale 2023 roku.

To pouczający moment, aby skontaktować się z Cruisem, ponieważ od tego czasu firma miała przerwę 27 października 2023 rkilka tygodni po jednym z pojazdów autonomicznych w San Francisco uderzył, a następnie ciągnął pieszego ponad 20 stópciężko ją raniąc.

Od tego czasu Cruise poczynił niewielkie kroki w kierunku ponownego uruchomienia usługi robotxi, testując pojazdy na drogach w Arizonie i Teksasie. Niedawno ogłosiła plany wdrożenia pojazdów napędzanych manualnie Bay Area jeszcze w tym rokuale przez cały czas nie powiedział, kiedy wznowi płatną usługę komercyjną.

Cruise jest wyjątkowy w świecie samochodów autonomicznych, ponieważ mamy znacznie większy wgląd w finanse firmy niż niemal wszyscy jej konkurenci. Ponieważ GM uwzględnia Cruise’a w swoich raportach o zyskach, wiemy o jego sprzedaży i przychodach netto (26 milionów dolarów za trzeci kwartał), całkowitych kosztach i wydatkach (442 miliony dolarów) oraz dochodach operacyjnych (strata w wysokości 417 milionów dolarów).

Cruise to ewenement w świecie samochodów autonomicznych

Inwestorzy są bez wątpienia zadowoleni, iż GM udało się zatamować część strat dzięki Cruise. Spółka zależna Robotxi straciła w 2023 r. oszałamiającą kwotę 3,48 miliarda dolarów i przez niektórych jest postrzegana jako albatros dla producenta samochodów, wysysający gotówkę i pozbawiony jasnej ścieżki do zysków.

Jednak dyrektor generalna GM, Mary Barra, od dawna jest optymistycznie nastawiona do pojazdów autonomicznych – być może bardziej, niż jest to uzasadnione. Inni producenci samochodów wycofali swoje inwestycje w samochody całkowicie autonomiczne, zmęczeni ciągłym inwestowaniem pieniędzy w projekt bez wyraźnych oznak zwrotu na horyzoncie. Ale Barra podwoił skuteczność. W 2022 roku wystąpiła na scenie corocznego Consumer Electronics Show i odważnie oświadczyła, iż ​​GM to zrobi sprzedawać w pełni autonomiczne pojazdy zwykłym ludziom do połowy dekady.

Myślę, iż można śmiało powiedzieć, iż GM nie dotrzyma tego terminu. Choć inwestorzy zachęcali GM do ograniczenia strat w przypadku Cruise’a, ona przez cały czas trzymała się tego projektu. W ubiegłym roku Barra przeprowadziła reorganizację w firmie Cruise, usuwając jej założycieli i zastępując ich nowymi weterani branży motoryzacyjnej i technologicznej.

Podjęto inne działania mające na celu zmniejszenie kosztów. Cruise zwolnił 25 procent siły roboczej i anulował projekt Origin, czyli autonomiczny wahadłowiec bez kierownicy i pedałów, ponosząc przy tym stratę w wysokości 534 milionów dolarów. Zgodziła się także zapłacić miliony grzywien stanowym i federalnym organom regulacyjnym w celu zakończenia dochodzenia w sprawie reakcji na incydent z przeciąganiem pieszych.

„Będziemy przez cały czas dyscyplinować nasze inwestycje w Cruise” – powiedziała Barra podczas wydarzenia dla inwestorów na początku tego miesiąca. Powiedziała również, iż dział AV straci w 2025 roku nie więcej niż 2 miliardy dolarów.

We wtorek podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników finansowych Barra powiedziała, iż ​​w nadchodzących dniach GM będzie miał do przekazania wieści na temat „modelu finansowania” Cruise’a, co oznacza, iż ​​zostaną zatrudnieni partnerzy, którzy pomogą w pokryciu kosztów eksploatacji floty samochodów autonomicznych.

Samochody bez kierowcy są drogie. Nikt jeszcze nie zarabia pieniędzy, choćby Waymo, mając za sobą całą moc i zasoby Alphabetu. GM miał swoje trudności, ale ma przyzwoitą szansę na udowodnienie, czy technologia może być bezpieczna I opłacalne w przyszłości.



Source link

Idź do oryginalnego materiału