CSR w praktyce: Grupa Muszkieterów organizuje wakacje dla dzieci z terenów popowodziowych

1 dzień temu

Trwa wyjątkowa akcja wakacyjna skierowana do młodych mieszkańców miejscowości dotkniętych skutkami zeszłorocznej powodzi. W dwóch sierpniowych turnusach w podwarszawskim Julinku udział bierze łącznie 207 uczestników w wieku od 8 do 17 lat. Kolonie zorganizowano w ramach programu „Wakacje z Muszkieterami dla Powodzian” z inicjatywy Fundacji Muszkieterów, działającej przy Grupie Muszkieterów, która zarządza sieciami Intermarché i Bricomarché. To kontynuacja działań pomocowych prowadzonych po ubiegłorocznej klęsce żywiołowej.

Tegoroczny wyjazd jest częścią ogólnopolskiego programu „Wakacje z Muszkieterami”, który od lat zapewnia najmłodszym bezpieczny i atrakcyjny wypoczynek. Początkowo akcja polegała na organizacji bezpłatnych kolonii dla dzieci z rodzin niezamożnych oraz podopiecznych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych – czyli tych, które w innym przypadku nie miałyby szans spędzić wakacji poza miejscem zamieszkania. Dobra znajomość potrzeb społeczności lokalnych skupionych wokół sklepów Intermarché i Bricomarché pozwala Fundacji gwałtownie reagować na bieżące wyzwania i dostosowywać charakter akcji. Dzięki temu szósta edycja „Wakacji z Muszkieterami” została skierowana do dzieci z terenów dotkniętych powodzią.

Wsparcie dla blisko 4,5 tys. dzieci

– Od początku programu umożliwiliśmy wyjazd na kolonie blisko 4,5 tysiącom dzieci z całej Polski. W pierwszych miesiącach po wybuchu wojny w Ukrainie zorganizowaliśmy także specjalny turnus dla dzieci z Ukrainy. W każdej z edycji staramy się, aby te wyjazdy były nie tylko czasem wypoczynku, ale także okazją do rozwijania pasji, poznawania nowych przyjaciół i budowania poczucia bezpieczeństwa – powiedział Marek Feruga, prezes Fundacji Muszkieterów.

Podczas dwóch turnusów (3-9 sierpnia oraz 10-16 sierpnia) w kolonii bierze udział w sumie ponad 200 dzieci w wieku od 8 do 17 lat. Uczestnicy zostali zakwaterowani w nowoczesnym hotelu położonym na terenie parku rozrywki Julinek, w otulinie Kampinoskiego Parku Narodowego. Na dzieci czekają liczne atrakcje w największym parku rozrywki na Mazowszu – w tym wodne szaleństwo w aquaparku, zjazdy tubingowe, park linowy, wesołe miasteczko czy zajęcia sportowe i artystyczne. Program kolonii obejmuje także wycieczkę autokarową do Warszawy, podczas której dzieci mogą zobaczyć m.in. Zamek Królewski, Stadion Narodowy i podziwiać panoramę stolicy z tarasu widokowego Pałacu Kultury i Nauki. Dzieci uczestniczą również w zajęciach integracyjnych, warsztatach kreatywnych oraz seansach filmowych, a nad bezpieczeństwem i komfortem czuwa doświadczona kadra pedagogiczna.

Choć rekrutacja prowadzona była lokalnie, organizację wypoczynku sfinansowali przedsiębiorcy prowadzący sklepy Intermarché i Bricomarché w całej Polsce. Z możliwości zgłoszenia skorzystał także jeden z franczyzobiorców, którego pracownica ucierpiała wraz z rodziną w wyniku powodzi – w kolonii uczestniczyły jej dzieci. Akcję wsparli również dyrektorzy szkół podstawowych, którzy pomogli w sprawnym dotarciu z informacją do rodziców i uczniów.

– Wiemy, jak trudne doświadczenia mają za sobą dzieci z terenów dotkniętych klęską żywiołową. Jako właściciele sklepów działających między innymi na Opolszczyźnie i Dolnym Śląsku, byliśmy świadkami dramatu rodzin, które straciły niemal cały dobytek. Chcieliśmy podarować najmłodszym odrobinę normalności i radości, a także pokazać, iż w trudnych chwilach mogą liczyć na wsparcie. Wraz z koleżankami i kolegami prowadzącymi sklepy Intermarché i Bricomarché na zalanych terenach, osobiście angażowaliśmy się w dotarcie do dzieci, współpracując z dyrektorami szkół i lokalnymi instytucjami. Dzięki temu mogliśmy zaprosić na wyjazd tych, którzy szczególnie potrzebowali chwili wytchnieniaskomentował Ryszard Niemiec, właściciel Intermarché w Jeleniej Górze.

Letni wyjazd stał się dla wielu uczestników okazją do oderwania się od trudnych doświadczeń i spędzenia czasu w przyjaznej, beztroskiej atmosferze. Inicjatywa Fundacji Muszkieterów pokazała, jak ważna jest solidarność i realne wsparcie dla lokalnych społeczności w obliczu kryzysu.

Idź do oryginalnego materiału