Instytut Monitorowania Mediów jest obecny na rynku od 25 lat.
Firma, która w 2000 r. zmieniła branżę monitoringu mediów w Polsce, dziś jest jednym z najważniejszych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej. Uroczysty jubileusz dla pracowników i partnerów firmy miał miejsce 6 czerwca 2025 roku w Och-Teatrze w Warszawie.
Od 2008 r. IMM jest także obecny w Rumunii pod marką mediaTRUST
Jak napisał portal PRoto.pl od początku istnienia IMM wspiera klientów w mierzeniu efektów działań komunikacyjnych, ocenie medialności marek i projektów, a także w analizie ryzyk wizerunkowych. Firma monitoruje wszystkie typy mediów – od prasy, radia i telewizji, po media społecznościowe, podcasty i wideo w serwisach takich jak TikTok czy YouTube. Jako jedyna w Polsce integruje w jednej platformie dane z mediów dziennikarskich, społecznościowych, reklam i sponsoringu. Z usług i narzędzi IMM korzystają tysiące klientów – od globalnych korporacji, przez agencje PR, po administrację publiczną, kluby sportowe, sportowców, artystów, fundacje NGO oraz średnich i małych przedsiębiorców. Od 2008 r. IMM jest także obecny w Rumunii pod marką mediaTRUST, gdzie zdobył ponad 60 proc. udziału w rynku.
– Zaczynaliśmy jako kilkuosobowy zespół, a dziś IMM to największa i jedyna w 100 proc. polska firma technologiczna w branży, która bada wszystkie obszary mające wpływ na medialność marek oraz projektów – mówi Paweł Sanowski, prezes IMM. – Już wtedy, u progu XXI wieku, stawialiśmy na technologie, jakość pozyskiwanych danych oraz elastyczne podejście do potrzeb klientów. Dziś robimy to samo, wykorzystując w analizach AI i big data, o których 25 lat temu nikt jeszcze nie marzył. Eksperckość IMM budowana była przez lata – przez ludzi, wiedzę i inwestycje technologiczne – dodaje.
Od ponad 20 lat IMM tworzy także własne badania
Podstawowe narzędzie – Platforma IMM – łączy wyniki z wszystkich źródeł, w tym także reklamy oraz działania sponsoringowe. Od ponad 20 lat IMM tworzy także własne badania, takie jak: „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, „O tym się mówi” realizowane z Radiem ZET, „Top Marka” z magazynem „Press” czy ranking „Najcenniejsze kobiece marki osobiste” z „Forbes Women”, które są cenione przez media i branżę komunikacji marketingowej.
IMM inwestuje w nowe technologie
Dzięki systematycznemu wprowadzaniu innowacji Instytut Monitorowania Mediów stale poprawia jakość monitoringu i dopasowuje swoje usługi do zmieniających się potrzeb klientów. W ostatnich latach firma skutecznie wdrożyła m.in. technologię rozpoznawania mowy, co znacząco usprawniło monitoring treści audio i wideo, w tym podcastów i materiałów z YouTube’a. Z kolei automatyczne rozpoznawanie logotypów umożliwiło identyfikację obecności marek w przekazach wizualnych podczas sponsorowanych wydarzeń, choćby jeżeli nie są one wspomniane z nazwy.
Jak zauważa Agata Andruszkiewicz, członkini zarządu i Chief Technology Officer w IMM, „przyszłość monitoringu to nie tylko jeszcze większa skala przetwarzania danych, ale też ich kontekstualizacja i personalizacja”.