Już 30% Polaków nie nosi przy sobie tradycyjnego portfela, ponieważ korzysta z cyfrowych form płatności. Również rynek e-commerce w Polsce rozwija się szybciej niż w większości europejskich państw.
Portfel do lamusa
Z badania przeprowadzonego przez Adyen Retail Report wynika, iż Polacy coraz częściej zamiast płatności gotówką korzystają z transakcji kartami, płatności mobilnych i innych bezgotówkowych form. Aż 30% z nich zrezygnowało z tradycyjnego portfela na rzecz jego cyfrowej wersji. To znak zaufania do nowoczesnych technologii płatniczych, a także cenienia sobie przez nich wygody związanej z bezgotówkowymi płatnościami.
32% badanych deklaruje, iż chciałoby rozwiązań, które przyspieszałyby zakupy w sklepach stacjonarnych. Z tego powodu aż 59% respondentów sugeruje wprowadzenie więcej opcji samoobsługowych w sklepach.
Rosnący rynek e-commerce
Autorzy badania podkreślają, iż Polska posiada jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie. Jest tak choćby pomimo faktu, iż mniej badanych deklaruje, iż preferuje zakupy online (29%). Te tradycyjne w sklepach stacjonarnych woli 44% respondentów. Te wyniki dają przedsiębiorcom sporą przestrzeń do poprawy, zwłaszcza w kontekście obaw związanych z „nietrafionymi” zakupami w Internecie. Najwięksi gracze e-commerce, by temu zapobiec, wciąż udoskonalają politykę darmowych zwrotów.
Badanie Adyen Retail Report przeprowadzono w Polsce na grupie 500 osób zarządzających spółkami handlowymi. Wzięła w nim udział również grupa 1000 konsumentów.