Koncern Coca-Cola Company prowadzi intensywne rozmowy z firmą private equity TDR Capital, dążąc do sfinalizowania transakcji, która mogłaby uratować sieć kawiarni Costa Coffee przed widmem upadłości.
Brytyjska marka, przejęta przez giganta napojowego w 2018 roku za 5,1 mld dolarów, walczy w ostatnich latach z poważnymi problemami finansowymi, w tym rosnącymi kosztami i spadkiem sprzedaży, która na jej rodzimym rynku utrzymuje się poniżej poziomów sprzed pandemii.
Co dalej z Costa Coffee
TDR Capital została wybrana przez Coca-Colę jako preferowany oferent, ale – jak informuje „Financial Times” – rozmowy utknęły w martwym punkcie z powodu rozbieżności cenowych. Gigant napojowy kontynuuje negocjacje, aby w ostatniej chwili uratować sprzedaż. Aktualnie rozważana umowa zakłada, iż Coca-Cola zachowałaby mniejszościowy udział w sieci kawiarni.
Latem br. agencja Reutera informowała, iż Coca-Cola rozpoczęła współpracę z bankiem inwestycyjnym Lazard w celu przeanalizowania wszystkich opcji dotyczących przyszłości Costa Coffee, w tym potencjalnej sprzedaży.
Rozwój sieci w Polsce
Sieć Costa Coffee, która posiada ponad 3 tysiące kawiarni w przeszło 40 krajach, weszła na polski rynek w 2007 roku. w tej chwili za jej rozwój (również na rynku litewskim) odpowiada firma Lagardère Travel Retail. Sieć prowadzi w naszym kraju ponad 110 lokali.
Na 2025 rok firma zaplanowała 9 nowych otwarć i 19 modernizacji, z czego 90 proc. jest już zrealizowanych. Lagardère Travel Retail w Polsce aktywnie dostosowuje swoje sieci kawiarniane do rosnących oczekiwań konsumentów w zakresie usług online. Wraz z początkiem 2025 r. Costa Coffee umożliwiła klientom składanie zamówień z dostawą za pośrednictwem kolejnego operatora Pyszne.pl. Jest to piąta platforma, na której dostępna jest marka, po Glovo, Uber Eats, Bolt oraz Wolt.

5 godzin temu



![[KOMENTARZ] Joanna Mroczek, CBRE: nowa rola doradztwa w nieruchomościach komercyjnych](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/12/joanna-mroczek.jpg)


