Jakie są najważniejsze wymagania przedsiębiorców względem biur rachunkowych? ? Odpowiedzi na to pytanie, za pośrednictwem panelu Ariadna udzieliło ponad 1000 osób. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Symfonii, producenta systemu ERP w Polsce, wynika, iż standardy obsługi klienta w biurach rachunkowych wymagają znaczących zmian, aby sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.
Raport „Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców” to pierwsze tak kompleksowe opracowanie na polskim rynku, poświęcone oczekiwaniom przedsiębiorców wobec standardów obsługi w biurach rachunkowych. To efekt badania przeprowadzonego na reprezentatywnej próbie ponad 1000 właścicieli firm korzystających z usług księgowych. Jak wynika z raportu, oczekują oni znacznie więcej niż tylko prowadzenia dokumentacji księgowej. najważniejsze znaczenie ma dla nich kompleksowe wsparcie biznesowe oraz nowoczesne standardy obsługi, co może znacznie wpłynąć na rolę, jaką w tej chwili pełnią biura rachunkowe.
Czego oczekują przedsiębiorcy od biur rachunkowych?
Trzy najistotniejsze czynniki decydujące o udanej współpracy z biurem rachunkowym wskazane przez respondentów to szybkość obsługi oraz jakość komunikacji (po 28 proc.), a także rzetelność i fachowość (24 proc.). Co istotne, przedsiębiorcy coraz częściej oczekują, iż biuro rachunkowe przejmie na siebie całość procesów księgowych, minimalizując ich własne zaangażowanie w te kwestie. Z badania wynika, iż właściciele firm chcą widzieć w biurze rachunkowym partnera biznesowego, który pomoże w podejmowaniu ważnych decyzji, a także zapewni szybki dostęp do informacji finansowych.

Źródło: Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców, Ogólnopolski panel Badawczy Ariadna, 2024
Brak dostępności, problemy z komunikacją oraz ograniczony zakres usług to najczęstsze zastrzeżenia zgłaszane przez respondentów. W kontekście budowania satysfakcji klienta coraz większe znaczenie ma także wdrażanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, takich jak automatyzacja procesów i zdalny dostęp do dokumentów. To z kolei wiąże się z koniecznością spełnienia nowych wymagań.
– Biura rachunkowe, aby utrzymać konkurencyjność, muszą inwestować w technologie i automatyzację oraz dbać o szybką reakcję na potrzeby klientów. Te, które postawią na proaktywne podejście, zyskają lojalność i zbudują długotrwałe relacje z klientami – komentuje Agata Wójcik, Product Manager Symfonia eBiuro oraz ekosystemu dla biur rachunkowych i mikroprzedsiębiorców.
Udana kooperacja biuro rachunkowe – przedsiębiorca
Raport „Perspektywa biznesu we współpracy z biurem rachunkowym – wyzwania i oczekiwania przedsiębiorców” to pierwsze tego typu opracowanie na polskim rynku, które w sposób kompleksowy bada oczekiwania przedsiębiorców wobec standardów obsługi w biurze rachunkowym. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Grupy Symfonia przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna na podstawie odpowiedzi udzielonych przez 1020 przedsiębiorców korzystających z usług księgowych. W opracowaniu, oprócz wyników badań, znajdziesz także komentarze ekspertów, którzy wskazują kierunki rozwoju standardów obsługi klienta w biurach rachunkowych. Pobierz bezpłatny raport i dowiedz się, co ma największy wpływ na zadowolenie klientów ze współpracy z biurem rachunkowym, jakie kryteria biorą pod uwagę przedsiębiorcy podczas wyboru biura rachunkowego oraz jakich zmian w branży usług księgowych oczekują.