W trakcie Cyber Week 2025, od 27 listopada do 1 grudnia — globalna sprzedaż ma osiągnąć rekordowe 334 mld USD, z czego 73 mld USD będzie wynikać z wpływu AI i agentów (wzrost o 22% względem 2024 r.) – wynika z szacunków Salesforce.Detaliści, którzy wdrożyli agentów na swoich własnych platformach, odnotowali w ostatnich siedmiu tygodniach siedmiokrotnie wyższy wzrost sprzedaży w USA (13%) niż ci, którzy tego nie zrobili (2%).
Zasilany zbiorczymi danymi z Agentforce, Agentforce Commerce, Agentforce Service i Agentforce Marketing, Salesforce Shopping Index analizuje aktywność ponad 1,5 mld konsumentów z całego świata w ramach 1,5 bln odsłon witryn internetowych.
Rośnie sprzedaż online
Najświeższe wyniki badania wskazują, iż zakupy świąteczne nabrały tempa już w połowie listopada, a sygnały zakupowe są znacząco silniejsze niż jesienią 2024 r. Od 1 października do 15 listopada wzrost sprzedaży online zwiększył się o 3% rok do roku w USA oraz o 6% r/r globalnie. W tym samym czasie ruch cyfrowy (odsłony) na stronach e-commerce rósł dynamicznie, niemal podwajając się w USA i potrajając globalnie. Wskazuje to na silne zamiary zakupowe przed Cyber Week.
– Ruch cyfrowy eksplodował, co wskazuje, iż klienci wcześniej zaczynają sprawdzać nowości i budować swoje listy życzeń. W tym roku coraz więcej kupujących polega na AI i agentach, aby badać produkty, planować budżet i przygotować się do sezonu świątecznego — mówi Caila Schwartz, Director of Consumer Insights and Strategy w Salesforce.- W połączeniu z prognozami sprzedaży na Cyber Week spodziewamy się wyjątkowo zmotywowanych klientów, gotowych do zakupów mimo wzrastających cen. – dodaje.
Prognozy Salesforce na Cyber Week 2025
Cyber Week osiągnie historyczne wyniki:
- sprzedaż na świecie: 334 mld USD (wzrost o 6% r/r)
- sprzedaż w USA: 78 mld USD (wzrost o 3% r/r)
Agenci zarobią dla marek miliardy:
Salesforce przewiduje, iż 73 mld USD — czyli 22% całkowitej globalnej sprzedaży — będzie wynikiem wpływu AI i agentów w trakcie Cyber Week. To znaczący wzrost względem 60 mld USD w 2024 r.
Dominacja urządzeń mobilnych wspiera rozwój agentów AI:
- 70% zamówień i 80% ruchu w Cyber Week pochodzić będzie z urządzeń mobilnych.
- 25% wszystkich zakupów dokonanych w tym okresie zostanie zrealizowanych dzięki mobilnych portfeli (np. Apple Pay).
Black Friday pozostanie największym dniem zakupów online w roku:
- globalna sprzedaż online: 78 mld USD
- w USA: 18 mld USD
To około pięciokrotność dziennej sprzedaży spoza sezonu świątecznego.
Sieci handlowe przez cały czas mają ogromny wpływ:
Sklepy stacjonarne odpowiadać będą za 65% sprzedaży w USA podczas Cyber Week.
Łowcy okazji upolują atrakcyjne zniżki:
- Najwyższe prognozowane rabaty, globalnie:
- Kosmetyki, make-up (40%)
- Odzież wszystkich kategorii (34%)
- Pielęgnacja skóry (33%)
- Największe rabaty w USA:
- Odzież wszystkich kategorii (37%)
- Zdrowie i uroda (35%)
- Dom (meble, dekoracje, AGD) (23%)
Dane Salesforce przed Cyber Week
Salesforce przeanalizował dane z okresu 1 października – 15 listopada, aby przygotować prognozy i zdiagnozować trendy zakupowe. Wczesne wskaźniki Shopping Index wykazały poniższe wnioski.
Agenci wnoszą realną wartość do działalności detalistów:
- 19% zamówień przed Cyber Week było wspieranych przez AI i agentów.
- Detaliści korzystający z AI i funkcji agentycznych osiągnęli o 5% wyższy współczynnik konwersji niż ci, którzy ich nie używają.
- Merchantci odnotowali także 10% wzrost sprzedaży r/r, w porównaniu z 5% u podmiotów bez agentów.
- Ruch z kanałów zasilanych AI i agentami (ChatGPT, Perplexity itp.) wzrósł 3,8× globalnie oraz 1,8× w USA w ostatnich siedmiu tygodniach.
- Detaliści posiadający własnych, markowych agentów odnotowali 7× wyższy wzrost sprzedaży w USA (13%) niż ci bez agentów (2%).
– Skoro AI i agenci mają napędzić 73 mld USD globalnej sprzedaży w przyszłym tygodniu i zapewniają siedmiokrotnie wyższy wzrost sprzedaży w USA, jasne jest, iż AI przestała być dodatkiem — stała się absolutną koniecznością — podkreśla Caila Schwartz. – Agenci stają się siłą napędową Cyber Week, dając detalistom kluczową zdolność do konwersji silnych zamiarów zakupowych na rekordowe przychody.
Ruch online rósł stabilnie przed Cyber Week:
- Sprzedaż online: +6% r/r globalnie, +3% w USA;
- Ruch cyfrowy: +10% globalnie, +6% w USA r/r;
Dla porównania, w 2024 r. wzrost ruchu wynosił ok. 1%.
Klienci wykazują silne zamiary zakupowe mimo wyższych cen:
- Średnia cena sprzedaży (Average Selling Price, ASP) wzrosła o 5% globalnie i o 7% w USA
- Wzrost ruchu i sprzedaży sugeruje mniejszą wrażliwość cenową niż rok temu.
Portfele mobilne stają się standardem:
- Korzystanie z Apple Pay i innych portfeli wzrosło o 31% r/r.
Ruch społecznościowy rośnie, dominują treści wideo:
- Odnośniki z social mediów odpowiadają za 16% ruchu e-commerce (wzrost 15% r/r);
- Udział TikTok i YouTube w ruchu społecznym wzrósł o 79%;
- TikTok odnotował wzrost udziału o 86% r/r.
Średnie najwyższe rabaty w okresie (dotychczas, globalnie):
- Odzież wszystkich kategorii (28%)
- Kosmetyki, make-up (20%)
- Pielęgnacja skóry (20%)
Najmocniej rosnące kategorie globalnie:
- Dom, meble: +17%
- Zdrowie i uroda: +14%
- Moda luksusowa: +11%
Metodologia prognoz świątecznych Salesforce na 2025 r.
W oparciu o Agentforce, Agentforce Commerce, Agentforce Marketing i Agentforce Service, Salesforce przeanalizował zagregowane dane z aktywności ponad 1,5 mld globalnych kupujących w ponad 89 krajach, ze szczególnym uwzględnieniem 18 kluczowych rynków. Analiza obejmuje dziewięć ostatnich kwartałów oraz aktualny stan handlu cyfrowego. Wyniki zostały ekstrapolowane na rynek detaliczny z użyciem szeregu założeń makroekonomicznych. Dane te nie stanowią wskaźnika wyników Salesforce.
Prognozy oparte są na zastrzeżonych modelach wykorzystujących połączenie danych własnych, danych zewnętrznych oraz założeń rynkowych.

7 godzin temu



![Tariq Al-Sakkaf, Change Lingerie: Stawiamy na franczyzę i podbój mniejszych miast. Celujemy w 150 salonów [WYWIAD]](https://omnichannelnews.pl/wp-content/uploads/2025/10/change-shop3.jpg)




