Czeka nas rekordowy Cyber Week. Globalna sprzedaż może osiągnąć 334 mld dolarów [BADANIE]

7 godzin temu

W trakcie Cyber Week 2025, od 27 listopada do 1 grudnia — globalna sprzedaż ma osiągnąć rekordowe 334 mld USD, z czego 73 mld USD będzie wynikać z wpływu AI i agentów (wzrost o 22% względem 2024 r.) – wynika z szacunków Salesforce.Detaliści, którzy wdrożyli agentów na swoich własnych platformach, odnotowali w ostatnich siedmiu tygodniach siedmiokrotnie wyższy wzrost sprzedaży w USA (13%) niż ci, którzy tego nie zrobili (2%).

Zasilany zbiorczymi danymi z Agentforce, Agentforce Commerce, Agentforce Service i Agentforce Marketing, Salesforce Shopping Index analizuje aktywność ponad 1,5 mld konsumentów z całego świata w ramach 1,5 bln odsłon witryn internetowych.

Rośnie sprzedaż online

Najświeższe wyniki badania wskazują, iż zakupy świąteczne nabrały tempa już w połowie listopada, a sygnały zakupowe są znacząco silniejsze niż jesienią 2024 r. Od 1 października do 15 listopada wzrost sprzedaży online zwiększył się o 3% rok do roku w USA oraz o 6% r/r globalnie. W tym samym czasie ruch cyfrowy (odsłony) na stronach e-commerce rósł dynamicznie, niemal podwajając się w USA i potrajając globalnie. Wskazuje to na silne zamiary zakupowe przed Cyber Week.

– Ruch cyfrowy eksplodował, co wskazuje, iż klienci wcześniej zaczynają sprawdzać nowości i budować swoje listy życzeń. W tym roku coraz więcej kupujących polega na AI i agentach, aby badać produkty, planować budżet i przygotować się do sezonu świątecznego — mówi Caila Schwartz, Director of Consumer Insights and Strategy w Salesforce.- W połączeniu z prognozami sprzedaży na Cyber Week spodziewamy się wyjątkowo zmotywowanych klientów, gotowych do zakupów mimo wzrastających cen. – dodaje.

Prognozy Salesforce na Cyber Week 2025

Cyber Week osiągnie historyczne wyniki:

  • sprzedaż na świecie: 334 mld USD (wzrost o 6% r/r)
  • sprzedaż w USA: 78 mld USD (wzrost o 3% r/r)

Agenci zarobią dla marek miliardy:

Salesforce przewiduje, iż 73 mld USD — czyli 22% całkowitej globalnej sprzedaży — będzie wynikiem wpływu AI i agentów w trakcie Cyber Week. To znaczący wzrost względem 60 mld USD w 2024 r.

Dominacja urządzeń mobilnych wspiera rozwój agentów AI:

  • 70% zamówień i 80% ruchu w Cyber Week pochodzić będzie z urządzeń mobilnych.
  • 25% wszystkich zakupów dokonanych w tym okresie zostanie zrealizowanych dzięki mobilnych portfeli (np. Apple Pay).

Black Friday pozostanie największym dniem zakupów online w roku:

  • globalna sprzedaż online: 78 mld USD
  • w USA: 18 mld USD

To około pięciokrotność dziennej sprzedaży spoza sezonu świątecznego.

Sieci handlowe przez cały czas mają ogromny wpływ:

Sklepy stacjonarne odpowiadać będą za 65% sprzedaży w USA podczas Cyber Week.

Łowcy okazji upolują atrakcyjne zniżki:

  • Najwyższe prognozowane rabaty, globalnie:
    • Kosmetyki, make-up (40%)
    • Odzież wszystkich kategorii (34%)
    • Pielęgnacja skóry (33%)
  • Największe rabaty w USA:
    • Odzież wszystkich kategorii (37%)
    • Zdrowie i uroda (35%)
    • Dom (meble, dekoracje, AGD) (23%)

Dane Salesforce przed Cyber Week

Salesforce przeanalizował dane z okresu 1 października – 15 listopada, aby przygotować prognozy i zdiagnozować trendy zakupowe. Wczesne wskaźniki Shopping Index wykazały poniższe wnioski.

Agenci wnoszą realną wartość do działalności detalistów:

  • 19% zamówień przed Cyber Week było wspieranych przez AI i agentów.
  • Detaliści korzystający z AI i funkcji agentycznych osiągnęli o 5% wyższy współczynnik konwersji niż ci, którzy ich nie używają.
  • Merchantci odnotowali także 10% wzrost sprzedaży r/r, w porównaniu z 5% u podmiotów bez agentów.
  • Ruch z kanałów zasilanych AI i agentami (ChatGPT, Perplexity itp.) wzrósł 3,8× globalnie oraz 1,8× w USA w ostatnich siedmiu tygodniach.
  • Detaliści posiadający własnych, markowych agentów odnotowali 7× wyższy wzrost sprzedaży w USA (13%) niż ci bez agentów (2%).

– Skoro AI i agenci mają napędzić 73 mld USD globalnej sprzedaży w przyszłym tygodniu i zapewniają siedmiokrotnie wyższy wzrost sprzedaży w USA, jasne jest, iż AI przestała być dodatkiem — stała się absolutną koniecznością — podkreśla Caila Schwartz. – Agenci stają się siłą napędową Cyber Week, dając detalistom kluczową zdolność do konwersji silnych zamiarów zakupowych na rekordowe przychody.

Ruch online rósł stabilnie przed Cyber Week:

  • Sprzedaż online: +6% r/r globalnie, +3% w USA;
  • Ruch cyfrowy: +10% globalnie, +6% w USA r/r;

Dla porównania, w 2024 r. wzrost ruchu wynosił ok. 1%.

Klienci wykazują silne zamiary zakupowe mimo wyższych cen:

  • Średnia cena sprzedaży (Average Selling Price, ASP) wzrosła o 5% globalnie i o 7% w USA
  • Wzrost ruchu i sprzedaży sugeruje mniejszą wrażliwość cenową niż rok temu.

Portfele mobilne stają się standardem:

  • Korzystanie z Apple Pay i innych portfeli wzrosło o 31% r/r.

Ruch społecznościowy rośnie, dominują treści wideo:

  • Odnośniki z social mediów odpowiadają za 16% ruchu e-commerce (wzrost 15% r/r);
  • Udział TikTok i YouTube w ruchu społecznym wzrósł o 79%;
  • TikTok odnotował wzrost udziału o 86% r/r.

Średnie najwyższe rabaty w okresie (dotychczas, globalnie):

  • Odzież wszystkich kategorii (28%)
  • Kosmetyki, make-up (20%)
  • Pielęgnacja skóry (20%)

Najmocniej rosnące kategorie globalnie:

  • Dom, meble: +17%
  • Zdrowie i uroda: +14%
  • Moda luksusowa: +11%

Metodologia prognoz świątecznych Salesforce na 2025 r.

W oparciu o Agentforce, Agentforce Commerce, Agentforce Marketing i Agentforce Service, Salesforce przeanalizował zagregowane dane z aktywności ponad 1,5 mld globalnych kupujących w ponad 89 krajach, ze szczególnym uwzględnieniem 18 kluczowych rynków. Analiza obejmuje dziewięć ostatnich kwartałów oraz aktualny stan handlu cyfrowego. Wyniki zostały ekstrapolowane na rynek detaliczny z użyciem szeregu założeń makroekonomicznych. Dane te nie stanowią wskaźnika wyników Salesforce.

Prognozy oparte są na zastrzeżonych modelach wykorzystujących połączenie danych własnych, danych zewnętrznych oraz założeń rynkowych.

Idź do oryginalnego materiału