Klub z góry tabeli Premier League Tottenahm Hotspur wprowadza cyfrowy token dla kibiców. To kolejny klub piłkarski, który decyduje się na taki kroki. Tottenham dołacza tym samym do świata blockchain i otwiera się na technologie Web 3. Czy to dobry sposób, by w przyszłości promować również kryptowaluty?
Kibice klubu z Premier League dostaną fanowski token
Chiliz i Socios nawiązały współpracę z Tottenham Hotspur, aby uruchomić token SPURS Fan Token. Jak powiedział Alexander Dreyfus dyrektor generalny Chiliz, uruchomienie tego projektu sprawia, iż Tottenham jest siódmym klubem Premier League, który dołączył do rozwijającego się globalnego ekosystemu sportowego. Dodał, iż tym samym Tottenham wykazał tym samym zainteresowanie innowacjami.
Ryan Norys dyrektor sprzedaży Tottenham Hotspur oświadczył: Jesteśmy podekscytowani możliwością zaoferowania fanom na całym świecie nowej gamy nagród i doświadczeń związanych z klubem. Nasz Token Fana poszerzy wiele korzyści wynikających z naszego istniejącego programu członkostwa. To partnerstwo jest przykładem tego, jak klub pracuje nad generowaniem dodatkowych stałych źródeł przychodów w celu ponownego inwestowania w naszą działalność piłkarską.
Co daje token fanowski?
Zgodnie z oświadczeniem klubu, od 4 października, wszyscy pełnoletni posiadacze biletów okresowych otrzymają bezpłatne, niezbywalne tokeny fanów Spurs. Tokeny te zapewnią dostęp do ankiet klubowych, prognoz, quizów i konkursów na Socios.com, gdzie za zdobyte punkty dostępne będą nagrody.
Podobne działania stają się coraz powszechniejsze w dużych klubach piłkarskich. Tokeny dla fanów wprowadzili z powodzeniem tacy giganci jak Manchester City, Arsenal Londyn, Crystal Palace, Everton i Aston Villa. Te kluby również nawiązały współpracę z Socios i Chiliz Blockchain, aby uruchomić swoje tokeny fanów. Na angielskim podwórku pozostało jeden klub, który oferuje fanom taki cyfrowy gadżet. Leeds, które w zeszłym sezonie spadło do niższej ligi, również oferuje tokeny fanowskie dla kibiców.