Agencja Informacyjna: W centrum kongresowym, na Manhattanie, w Nowym Jorku, w Stanach Zjednoczonych Ameryki odbyły się targi Summer Fancy Food Show. Wśród wystawców z ponad 40 państw znaleźli się również polscy producenci żywności.
Spis treści
Co to jest Summer Fancy Food Show?
Targi Summer Fancy Food Show na Manhattanie, w Nowym Jorku, w Stanach Zjednoczonych Ameryki realizowane są w halach wystawienniczych Jacob Javits Centre. Wydarzenie poświęcone jest prezentacji wysokiej jakości produktów, od bezglutenowych i wegańskich alternatyw, po nowatorskie przekąski białkowe i napoje.
Targi Summer Fancy Food Show na Manhattanie, w Nowym Jorku, w Stanach Zjednoczonych Ameryki to największa impreza, branży spożywczej, w Ameryce Północnej. Każda edycja tarów przyciąga setki wystawców z różnych stron świata. Cieszy się także zainteresowaniem polskich podmiotów z branży rolno-spożywczej. Uczestnictwo w Targi Summer Fancy Food Show wpisuje się w działania realizowane przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Rzeczpospolitej Polskiej, polegające na popularyzacji produktów rolno-spożywczych wysokiej jakości oraz służy kreowaniu pozytywnego wizerunku polskiej żywności za granicą.
Czy jest światowy trend na ekożywności?
Bożena Wróblewska – prezes zarządu Centrum Pomocy Krajowej Izby Gospodarczej wskazała na światowy trend rosnącego zainteresowania żywnością ekologiczną, organiczną, o wysokiej jakości. Programy takie jak „Szybko, ale organicznie”, prowadzony przez Stowarzyszenie Polska Ekologia, popularyzująeuropejskie i polskie produkty z certyfikatami ekologicznymi. Jak wyjaśniła Wróblewska, celem programu jest edukacja amerykańskich konsumentów, jak spożywać fast foody w sposób bardziej wartościowy, czyli z wykorzystaniem produktów organicznych. Promocji towarzyszą pokazy kulinarne, spotkania biznesowe, katalogi, materiały z przepisami oraz kampania internetowa.
Jak Bożena Wróblewska ocenia trend ekożywności?
„W promocji polskiej zywności wysokiej jakości na Targi Summer Fancy Food Show na Manhattanie, w Nowym Jorku, w Stanach Zjednoczonych Ameryki nie chodzi zmieniać przyzwyczajeń żywieniowych Amerykanów, bo to bardzo trudne.” – Ocenia Bożena Wróblewska – prezes zarządu Centrum Pomocy Krajowej Izby Gospodarczej. – „Amerykanie mogą dalej jeść fast food („szybko przygotowane posiłki”). Mogą jednak cenić potrawy przygotowywane z wysokiej jakości, wartościowych produktów: z sektora owoców, mleka i jego przetworów, warzyw, zbóż, wieprzowiny i wołowiny. najważniejszy jest sposób ich przygotowania. Teraz polscy producenci żywności uczą się jak być konkurencyjni.” – Wyjaśnia Bożena Wróblewska – prezes zarządu Centrum Pomocy Krajowej Izby Gospodarczej.
Co to jest Fast food?
Fast food (z ang. dosłownie „szybka żywność”,) – inaczej „śmieciowe żarcie” rodzaj potrawy, wysoko przetworzonej, gwałtownie przygotowywanej i serwowanego na poczekaniu, na ogół taniej. Ta kategoria należy do asortymentu Street food, oferowanego food truckach. Fast food zwykle posiada wysoką wartość kaloryczną – zawiera dużą ilość tłuszczów i węglowodanów, przy równoczesnym niedoborze cennych dla organizmu substancji – błonnika, witamin i minerałów. Do tego typu potraw zalicza się przede wszystkim różnego typu hamburgery, hot dogi, pizze, frytki itp.
Gdzie oferowane jest jedzenie typu fast food?
Fast food oferowany jest bardzo często w barach food truckach. Do największych sieci barów szybkiej obsługi, które sprzedają żywność „fast food” należą: McDonald’s (ponad 30.000 barów na całym świecie), Burger King, KFC, Subway, Pizza Hut, Telepizza i Taco Bell. Aby poprawić wizerunek barów szybkiej obsługi w Polsce, prowadzone są kampanie marketingowe, które promują nazywanie barów szybkiej obsługi „restauracjami”.
Czy jedzenie typu Fast food ma przeciwników?
Przeciwnicy odżywiania się jedzeniem typu fast food twierdzą, iż regularne spożywanie tego typu produktów prowadzi do chorób cywilizacyjnych takich jak otyłość, choroby nowotworowe, miażdżyca, choroby serca i wątroby. Film dokumentalny „Super Size Me”, który powstał w 2004. r., którego reżyserem jest Morgan Spurlock pokazał jaki wpływ ma fast food na zdrowie i samopoczucie konsumentów. Współcześnie oblicze fast foodu zaczyna się zmieniać i coraz częściej zaliczane są do niego serwowane na poczekaniu sałatki.
Kim jest Bożena Wróblewska?
Bożena Wróblewska jest Prezesem Zarządu Polskiej Izby Gospodarczej, Centrum Promocji od 2004 roku. Studiowała Finanse Korporacyjne i Bankowość na Wyższej Szkole Finansów i Zarządzania w Białymstoku oraz na Washington State University. Jej głównym kompetencjami są koordynacja projektów na rynkach międzynarodowych, w obszarze promocji produktów i marek, a także strategiczne planowanie i tworzenie kampanii promocyjnych, oparte na analizie rynków zagranicznych, identyfikacji preferencji konsumentów, trendów rynkowych i konkurencji, oraz strategicznym pozycjonowaniu. Projekty związane z promocją produktów i marek realizowane są głównie na rynkach międzynarodowych, przede wszystkim w Azji, szczególnie na obszarze Azji Południowo-Wschodniej oraz Ameryki Północnej.
Bożena Wróblewska w latach 1999-2003, pełniła funkcję koordynatora programów na rzecz zrównoważonego rozwoju obszarów wokół Morza Bałtyckiego, w tym w Rzeczpospolitej Polskiej, Republice Litwy, Republice Łotwy i w Republice Federalnej Niemiec. Projekty te obejmowały planowanie, wdrażanie i monitorowanie inicjatyw, mających na celu zrównoważony rozwój tych obszarów. Wcześniej, w latach 2000-2002, była koordynatorem wdrożenia lokalnych inicjatyw w ramach komponentu dla Europy Środkowo-Wschodniej Unii Europejskiej na pograniczu Polski, Litwy, Białorusi. Jej rola polegała na efektywnym zarządzaniu projektami, mającymi na celu wsparcie rozwoju lokalnych społeczności.
Co to jest Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej?
Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji Sp. z o.o. powstała w 2000 roku. Została powołana przez Krajową Izbę Gospodarczą – niezależną organizację biznesu, skupiającą największą liczbę przedsiębiorców w Polsce.
Jakie są cele Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej?
Celami działalności Krajowej Izby Gospodarczej Centrum Promocji jest kompleksowe wspieranie przedsiębiorstw, w zakresie kreowania wizerunku za granicą, rozwój eksportu oraz promocja handlu zagranicznego. Działalność obejmuje: promocję gospodarczą oraz doradztwo eksportowe; organizację targów zagranicznych; organizację wystaw; organizację misji handlowych; organizację konferencji i specjalistycznych szkoleń.
Co zrobiło Centrum Promocji Krajowej Izby Gospodarczej?
Od roku 2000 Krajowa Izba Gospodarcza Centrum Promocji zrealizowała szereg projektów pro-eksportowych i szkoleniowo-doradczych, Polskich Wystaw Narodowych za granicą oraz polskich wystąpień na wystawach branżowych w Europie i Azji, w tym m. in. w Republice Białorusi, Chińskiej Republice Ludowej, Republice Estonii, Federacji Rosyjskiej, Republice Kazachstanu, Republice Litwy, Republice Łotewskiej, w Japonii, na Ukrainie oraz w Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
Dziękujemy za przeczytanie tekstu do końca. Polecamy inne wiadomości zamieszczone na stronie internetowej www.agencja-informacyjna.com. Życzymy ciekawej lektury. Agencja Informacyjna
AI, gospodarka /dec/ 22 lipca 2025