DACHSER elektryfikuje stołeczną logistykę. Ruszył nowy eko-program

6 godzin temu

Zgodnie z raportem Massachusetts Institute of Technology, logistyka i transport generują choćby 11% całkowitych emisji dwutlenku węgla na świecie. W obliczu narastających wyzwań klimatycznych najważniejsze stają się rozwiązania, które pozwolą ograniczyć ten negatywny wpływ. Jedną z firm aktywnie odpowiadających na te wyzwania jest DACHSER – globalny operator logistyczny, który właśnie wprowadza w Polsce projekt zeroemisyjnych dostaw miejskich.

Zielona logistyka DACHSER wchodzi do Warszawy

Będąc jednym z liderów branży logistycznej w Europie, firma konsekwentnie wdraża działania mające na celu zmniejszenie śladu węglowego swoich operacji. Projekt DACHSER Emission-Free Delivery to inicjatywa, która powstała z myślą o miastach Europy i zakłada stworzenie obszarów całkowicie wolnych od emisji spalin. Do programu dołączyła właśnie Warszawa, a mieszkańcy stolicy już niebawem odczują pozytywne zmiany, zwłaszcza w ścisłym centrum miasta.

Klienci coraz częściej pytają nas o zielone rozwiązania logistyczne, szczególnie firmy międzynarodowe. Dla nich rozwiązania niskoemisyjne to nie tylko wartość dodana, ale też wymóg w przypadku przetargów i audytów. Coraz więcej polskich firm również wpisuje cele środowiskowe w swoje plany biznesowe i ten trend będzie się tylko wzmacniał – ocenia Joanna Kowalska, Regional Sales Manager European Logistics w DACHSER

Pierwszym krokiem było uruchomienie programu w ścisłym centrum Warszawy, w strefie czystego transportu o powierzchni około 5,7 km kw. To właśnie tutaj wszystkie przesyłki DACHSER będą dostarczane przy użyciu elektrycznych pojazdów, które nie generują hałasu ani emisji spalin. Flota elektryczna, która pojawiła się na warszawskich ulicach, to przede wszystkim zaawansowane technologicznie Mercedes-Benz eSprinter 414. Pojazd ten charakteryzuje się zasięgiem do 267 km, co idealnie odpowiada potrzebom transportu miejskiego. Dzięki nowoczesnym szybkim ładowarkom DC, które zostały zainstalowane na terenie oddziału w Brwinowie, ładowanie akumulatorów jest szybkie i efektywne, zapewniając płynność operacyjną.

Dzięki infrastrukturze wybudowanej na terenie naszego oddziału udało się zoptymalizować czas ładowania akumulatorów, co pozwala efektywnie wykorzystać pojazd przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej terminowości. Nasze systemy wspierają planowanie dostaw oraz integrują ten typ dystrybucji ze standardowymi procesami – tłumaczy Wojciech Mikołajczuk, koordynator projektu DACHSER Emission-Free Delivery w Warszawie.

Korzyści dla mieszkańców Warszawy

Zeroemisyjne dostawy przynoszą liczne korzyści nie tylko dla środowiska, ale również dla mieszkańców miasta. Elektryczne pojazdy są niezwykle ciche i nie powodują zanieczyszczenia powietrza, co bezpośrednio przekłada się na lepszą jakość życia w mieście. Mniejszy hałas uliczny oraz redukcja emisji zanieczyszczeń przyczyniają się do poprawy komfortu mieszkańców.

Warszawa to kolejne z kilkunastu europejskich miast, w których DACHSER wdrożył program zeroemisyjnych dostaw. Projekt został zainaugurowany już w 2018 roku w Stuttgarcie i do dziś objął między innymi Berlin, Monachium, Paryż, Madryt, Pragę, czy Oslo. Celem jest objęcie tym programem 25 miast do końca roku. Wdrożenie elektrycznych pojazdów do logistyki miejskiej to element szerokiej strategii ESG (Environmental, Social and Governance) realizowanej przez DACHSER.

Warszawa to dynamiczny i wymagający rynek, zwłaszcza w kontekście logistyki miejskiej, musimy tutaj sprostać dużej koncentracji klientów oraz założeniom zrównoważonego transportu. Śródmieście zostało wybrane do tego projektu dlatego, iż idealnie wpisywało się w założenia dostaw bezemisyjnych – tłumaczy Seweryn Zawko, Branch Manager European Logistics Warsaw w DACHSER.

W kontekście rosnącej świadomości ekologicznej klientów, firmy logistyczne, które stawiają na zeroemisyjne dostawy, zdobywają znaczącą przewagę konkurencyjną. Do 2030 roku operator zamierza znacząco zwiększyć liczbę pojazdów zeroemisyjnych, wdrożyć własną, nowoczesną infrastrukturę ładowania oraz współpracować z partnerami w zakresie dostaw zielonej energii. Celem jest nie tylko dalsze ograniczanie emisji, ale również pokazanie całemu rynkowi, iż przyszłość logistyki to przede wszystkim odpowiedzialność wobec środowiska.

Wdrażamy ten model w kolejnych dzielnicach Warszawy oraz w kolejnych miastach Polski. Zainteresowanie klientów oraz pozytywny odbiór społeczeństwa pokazują nam, iż to słuszna decyzja – zapowiada Branch Manager European Logistics Warsaw w DACHSER.

Dachser elektryfikuje flotę w dziesięciu kolejnych miastach Europy

Znajdziesz nas w Google News

Idź do oryginalnego materiału