Dariusz Miłek, CCC: chcemy zwiększyć powierzchnię handlową o ponad 300 tys. mkw.

2 tygodni temu

W I kwartale 2025 roku (luty’25 – kwiecień’25) Grupa CCC w Q1 2025 odnotowała wynik EBITDA na poziomie 376 mln zł (+25 proc. rdr) i poprawę rentowności EBITDA o blisko 3 p.p. rdr, do 16 proc.. Przychody wyniosły 2,3 mld zł, co stanowi 4 proc. wzrostu rdr, przy wymagającej bazie porównawczej poprzedniego roku. Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów już siódmy kwartał z rzędu.

Przychody Grupy CCC w Q1’25 wzrosły rdr o 4 proc. i wyniosły 2,3 mld zł. Szyld CCC wygenerował sprzedaż 1 mld zł (wyższą o 9 proc. rdr). Wyższe przychody odnotował również HalfPrice – wyniosły one 443 mln zł, co stanowi wynik o 20 proc. lepszy rdr. Niższa o 6 proc. dynamika przychodów w Grupie Modivo (eobuwie -5 proc., MODIVO -8 proc.) jest zgodna z założeniami i wynika głównie ze strategicznych decyzji związanych z zakończeniem działalności na nierentownych rynkach.

– Konsekwentnie realizujemy nasze cele strategiczne. Mamy ambitne plany dotyczące rozwoju powierzchni handlowej, w tym roku aż o ponad 300 tys. mkw. i sukcesywnie je realizujemy. To istotnie więcej niż pierwotnie zakładaliśmy – musimy wykorzystywać nadarzające się szanse – nasze sklepy są bardzo rentowne, a na dodatek otrzymujemy oferty najmu bardzo dobrych lokali na korzystnych dla Grupy warunkach. przez cały czas koncentrujemy się na ekspansji w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, ale zgodnie z zapowiadanym planem, wykorzystujemy też szanse na rynkach Europy Południowej. Za nami otwarcie sklepu HalfPrice w stolicy Hiszpanii, a na początku maja rozpoczął działalność pierwszy sklep sieci we Włoszech. Debiut w obu tych krajach to dla nas duży sukces, który daje nadzieję na skuteczną, dalszą ekspansję na tych rynkach – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.

Poprawa rentowności

Grupa CCC w pierwszym kwartale odnotowała marżę brutto na poziomie blisko 51 proc. – zbliżoną do zeszłorocznej. W kolejnych kwartałach na poziom marży Grupy pozytywnie wpływać będzie gwałtownie rosnący udział marek licencyjnych w ofercie.

Grupa CCC utrzymuje ścisłą dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. W omawianym kwartale odnotowała spadek wskaźnika kosztów do przychodów o blisko 2 p.p. do 43,9 proc.. Był to siódmy kwartał z rzędu poprawy w ujęciu rdr.

W Q1’25 Grupa CCC wypracowała wynik EBITDA na poziomie 376 mln zł (+25 proc. rdr) oraz marżę EBITDA 16 proc. (+3 p.p. rdr). Szyld CCC zanotował zysk EBITDA w wysokości 218 mln zł (+11 proc. rdr) przy marży EBITDA 21 proc. (lepszej o ok. 1 p.p.). Jest to dziewiąty kwartał z rzędu poprawy rentowności szyldu w ujęciu rdr. Zysk EBITDA HalfPrice wzrósł o 4 proc. rdr i wyniósł 72 mln zł. Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA 88 mln zł (+150 proc. rdr) oraz skokowy wzrost marży EBITDA (o ponad 6 p.p. rdr) do poziomu 10 proc..

– Dążymy do unifikacji bazy klienckiej Grupy – właśnie wystartował wspólny dla wszystkich szyldów Klub lojalnościowy – MODIVOclub. Nasi Klienci bardzo gwałtownie zrozumieli zasady funkcjonowania Klubu oraz korzyści wynikające przede wszystkim z 10 proc. cashback’u na przyszłe zakupy w sklepach Grupy CCC. – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodał – Te strategiczne zmiany mają na celu przekształcenie MODIVO w centrum operacyjne biznesu online całej Grupy CCC i uwalniają potencjał do jego dalszej transformacji w kierunku najbardziej rentownej platformy e-commerce w Europie.

Idź do oryginalnego materiału