Grupa CCC w Q2 2025 (maj’25 – lipiec’25) odnotowała wynik EBITDA na poziomie 465 mln PLN – wyższy o ponad 14% rdr. Przychody Grupy wzrosły o 11% rdr do poziomu 2,9 mld PLN. Q2 2025 był dla Grupy CCC czasem przyspieszenia rozwoju powierzchni handlowej – jej dynamika wyniosła +20% rdr. Grupa utrzymuje wysoką dyscyplinę kosztową, notując spadek wskaźnika kosztów do przychodów już ósmy kwartał z rzędu.
Przychody Grupy CCC w Q2’25 wzrosły rdr o 11% i wyniosły 2,9 mld PLN, w niesprzyjającym otoczeniu biznesowym, m.in. pomimo niekorzystnej pogody. Szyldy CCC i HalfPrice odnotowały lepszą rdr sprzedaż – odpowiednio o 23% i 21%. Przychody ze sprzedaży w Grupie Modivo były na porównywalnym rdr poziomie.
– Solidne wyniki drugiego kwartału pokazują, iż nasza strategia działa – choćby w wymagających warunkach pogodowych konsekwentnie realizujemy ambitne cele –powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC i dodaje – Jesteśmy w trakcie istotnego dla wyników całego roku sezonu jesień-zima, na który jesteśmy bardzo dobrze przygotowani, szczególnie od strony produktowej. Zgodnie z naszymi założeniami, w ofercie Grupy stale będzie rósł udział wysokomarżowych marek licencyjnych, co pozytywnie wpłynie na jej rentowność. Dodatkowo, w tym roku przyspieszyliśmy dostawy nowej kolekcji, aby być jak najlepiej przygotowanym do drugiego półrocza.
Dynamiczny wzrost powierzchni handlowej
W Q2’25 nastąpiło przyspieszenie tempa rozwoju sieci sprzedaży stacjonarnej Grupy CCC, głównie za sprawą przyrostu powierzchni szyldu HalfPrice – w Q2’25 otwarto 21 nowych sklepów (spośród 28 uruchomionych od początku roku). W minionym kwartale przyrost powierzchni wyniósł 75 tys. mkw., wobec 35 tys. mkw. w Q1’25. W drugiej połowie roku Grupa planuje otwarcie dodatkowo ponad 200 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej.
– Skalujemy biznes Grupy CCC powyżej naszych ambitnych założeń strategicznych. W całym 2025 roku planujemy otworzyć ponad 300 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej – w pierwszym półroczu powiększyliśmy ją o ok. 110 tys. mkw., ale większość otwarć, bo aż 70%, skumulowana jest w drugiej połowie roku. HalfPrice rośnie błyskawicznie – wszędzie, gdzie się pojawia jest bardzo dobrze przyjmowany przez Klientów. Równolegle przekształcamy też na nowy format sklepy eobuwie i rozwijamy nasz najnowszy koncept – worldbox. Nie zwalniamy tempa także w perspektywie 2026 roku – już na tę chwilę zrealizowaliśmy plan otwarć na kolejny rok. Mamy podpisane umowy na uruchomienie co najmniej 300 tys. mkw. nowej powierzchni, ale ta liczba z pewnością jeszcze wzrośnie i 2026 będzie kolejnym rekordowym rokiem pod względem otwarć nowych sklepów. Dzięki ekspresowej ekspansji budujemy skalę naszej działalności i wzmacniamy fundamenty długoterminowego wzrostu. W Grupie CCC skupiamy się przede wszystkim na realizacji celów strategicznych w perspektywie 5-letniego planu ekspansji – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
Spadek wskaźnika kosztów
W drugim kwartale marża brutto Grupy CCC utrzymała się na wysokim, podobnym rdr poziomie (49,3%). Grupa konsekwentnie utrzymuje dyscyplinę kosztową we wszystkich liniach biznesowych. Pomimo bardzo dynamicznego rozwoju biznesu, po raz ósmy z rzędu odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów w ujęciu rdr. Szczególnie widoczną poprawę zanotowała Grupa Modivo ze wskaźnikiem niższym o 4 p.p. rdr, co jest efektem szeroko zakrojonej integracji oraz maksymalnego wykorzystania synergii z Grupą CCC.
W Q2’25 Grupa CCC odnotowała wynik operacyjny na poziomie 299 mln PLN, co oznacza wzrost o 14% rdr. Grupa wypracowała wynik EBITDA na poziomie 465 mln PLN (+14% rdr). Po raz kolejny poprawiła też swoją rentowność EBITDA. W okresie ostatnich 12 miesięcy rentowność EBITDA Grupy CCC wyniosła 17% i skokowo wzrosła w ujęciu rok do roku o 5 p.p.
Wyniki Grupy CCC w drugim kwartale po raz kolejny pokazują, iż mamy bardzo silny i odporny model biznesowy. Te zaprezentowane w sprawozdaniu są co prawda nieznacznie niższe niż podane wcześniej wyniki wstępne (EBITDA o zaledwie 3%), ale wynika to głównie z wcześniejszego poniesienia kosztów związanych z przygotowaniem towarów, które będą sprzedawane w okresie jesienno-zimowym (tzw. vasowania), co proporcjonalnie poprawi wyniki drugiego półrocza. Pomimo niesprzyjającej dla handlu obuwiem pogody, które stanowi 70% naszego biznesu, i przy bardzo wysokim tempie ekspansji oraz związanymi z nią kosztami, Grupa osiąga wysoki poziom EBITDA i poprawia rentowność. Na szczególną uwagę zasługuje szyld CCC, który wykazał rentowność EBITDA na poziomie 22% – niespotykanym w branży obuwniczej na świecie. Skokową poprawę rentowności zanotowała z kolei Grupa Modivo – aż o 7 p.p. do 10%. Od Grupy Modivo oczekujemy jednak zdecydowanie więcej – chcemy, aby był to najbardziej rentowny biznes online w branży fashion i konsekwentnie do tego dążymy – powiedział Dariusz Miłek, Prezes Zarządu Grupy CCC.
Grupa CCC jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia i odzieży. Działa na 23 rynkach, rozwijając unikatowy, omnichannelowy model biznesowy, który łączy ok. 1200 sklepów oraz silny e-commerce. Grupa obejmuje szerokie portfolio formatów sprzedażowych, w tym: CCC, HalfPrice, eobuwie, MODIVO, worldbox i Boardriders. Grupa CCC oferuje unikatowy klub lojalnościowy MODIVOclub obejmujący wszystkie szyldy. CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku i wchodzi w skład prestiżowego indeksu giełdowego WIG20.

1 miesiąc temu




![[ANALIZA] PRCH: wrzesień miesiącem wzrostu obrotów oraz footfallu](https://retailnet.pl/wp-content/uploads/2025/10/centrum-handlowe.jpg)



